یعقوب مزرعه لی گفت : در سال 94 ، 5786 میلیارد ریال مالیات در استان وصول شده است که با رشد 17 درصدی نسبت به سال 93 ، 82 درصد کل درآمد های استانی را تامین کرده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، یعقوب مزرعه لی مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اعلام این مطلب گفت : در سال 94 ، 90 درصد مالیات مصوب برای استان تحقق پیدا کرد .

وی میزان وصولی 3 ماه نخست سال جاری را هم 1457 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33درصد رشد دارد که علت این موضوع مربوط به اظهارنامه های مشاغل هست که امسال برای نخستین بار و بر اساس اصلاحیه جدید قانون مالیات های مستقیم به جای تیر ماه در خرداد ماه ارائه شدند .

مدیرکل دستگاه مالیاتی استان تعداد اظهارنامه های مالیاتی عملکرد سال 94 صاحبان مشاغل دریافت شده در خرداد ماه را 97500 اظهارنامه اعلام کرد و با اشاره به رشد 103 درصدی تعداد اظهارنامه مشاغل در استان و کسب رتبه پنجم کشوری برای استان در این زمینه گفت : سهم عمده این رشد در تعداد اظهارنامه مربوط به توافق سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف کشور مبنی بر عدم افزایش مالیات عملکرد صاحبان مشاغل نسبت به سال93 بود.

مزرعه لی با اشاره به رتبه 17 کشوری برای استان آذربایجان غربی در میزان وصول گفت : آذربایجان غربی نزدیک و کمتر از یک درصد کل مالیات های وصولی در کشور را تامین می کند .

مدیر کل امور مالیاتی استان افزود : سهم مالیات از کل درآمدهای استان 82 درصد است و درآمد های مالیاتی بخش قابل توجهی از هزینه های جاری و عمرانی استان را تامین می کند .

وی از اهتمام جدی اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی در شناسایی واحد هایی که با وجود فعالیت اقتصادی مالیات پرداخت نمی کنند نیز خبر داد و افزود : به همین منظور گروه های شناسایی ویژه ای در اداره کل تشکیل شد که نتیجه آن شناسایی 13152 واحد و منبع جدید مالیاتی در استان در طی 2 سال گذشته بوده است که قریب به 10 درصد این منابع جدید مربوط به مؤدیان نسبتا بزرگ هستند .

مزرعه لی مدیرکل امور مالیاتی استان همچنین به موضوع طرح جامع مالیاتی به عنوان طرحی که تاثیر مهمی بر ابعاد مختلف موضوع مالیات از جمله افزایش عدالت مالیاتی ، شفاف سازی فعالیت های اقتصادی ، تحقق مالیات الکترونیکی ، کاهش هزینه های وصول و افزایش رضایتمندی مؤدیان خواهد گذاشت اشاره کرد و افزود : امید می رود طبق هدف گذاری کشوری در این زمینه ، پیاده سازی مراحل مختلف این طرح تا پایان بهمن ماه سال 95 به اتمام برسد .

پرداختی ماهانه و مستمر عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان موضوع دیگری بود که مدیر کل دستگاه مالیاتی استان از آن به عنوان یکی از آثار مثبت ومستقیم مالیات در کمک به اجرای طرح های عمرانی و آبادانی شهر ها و روستا نام برد و افزود: در سال 94 بالغ بر 1400 میلیارد ریال و در سه ماه نخست 95 نیز 220 میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری ها و دهیاری های استان قرار داده شده است .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.