مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت:خوی جایگزین نقده در اجرای کامل طرح جامع مالیاتی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛یعقوب مزرعه لی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت اداری ، بر نقش مهم و کلیدی مدیران و رؤسای ادارات در خصوص پیشگیری از تخلفات احتمالی تاکید کرد .

وی رویکرد اداره کل امور مالیاتی استان در مواجهه با تخلفات اداری را پیشگیرانه و مبتنی بر عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود : لازمه پیشگیری ، شناسایی موارد تخلف در مراحل اولیه است که تحقق این موضوع مستلزم دانش و مهارت در بهره گیری مطلوب از اطلاعات سامانه های مالیاتی و تحلیل آنها توسط مدیران و رؤسای ادارات امور مالیاتی است .

مزرعه لی در ادامه از اقدام جهت استقرار سیستم مدیریت کیفیت و دریافت گواهی ایزو ۹۰۰۰ برای اداره کل امور مالیاتی استان و انعقاد قرار داد با شرکتی دراین زمینه خبر داد .

وی همچنین از جایگزینی شهرستان خوی به جای شهرستان نقده به عنوان شهرستان پایلوت در اجرای کامل طرح جامع مالیاتی در استان خبر داد.

رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی هم در این جلسه ضمن تشریح وضعیت طرح تغییر بستر ارتباطی الکترونیکی در ادارات امور مالیاتی استان به « فیبر نوری» افزایش سرعت و ارتقای کیفیت در انتقال اطلاعات را مهم ترین مزایای اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بستر ارتباطی اداره کل و ادارات امور مالیاتی شهرستان های خوی ، میاندوآب و مهاباد به فیبر نوری تغییر یافته و در بقیه ادارات شهرستان های استان هم طرح تغییر بستر ارتباطی با درجات پیشرفت مختلف در حال اجراست .

مریم گچکار افزود : در سیستم فیبر نوری پهنای باند ارتباطی از یک الی ۲ مگابایت فعلی به حداقل ۴مگابایت افزایش می یابد .

در کارگاه یک روزه بازآموزی سامانه های مالیاتی نحوه استفاده از مهمترین و پرکاربردترین سامانه های مالیاتی برای مدیران و رؤسای ادارات امور مالیاتی استان آموزش داده شد . گزارش های حاصله از این سامانه ها در اموری چون تحلیل وضعیت موجود ، برنامه ریزی و نظارت قابل استفاده است .

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.