رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: امسال از نظر میانگین بارش در شهرستان اصفهان بیش از 50 درصد کاهش داشته‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،

حسن خدابخشی در خصوص وضعیت آب و هوایی موجود در استان اصفهان اظهار کرد: به دلیل کاهش بارش‌ها در سطح کشور اکثر منابع داخلی فعال‌شده‌اند و باعث شده تا منابع برای تولید گردوخاک در داخل افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به کاهش منابعی آبی در استان عنوان کرد: به‌تبع کاهش آب، رطوبت خاک را شاهد خواهیم بود که حاصل آن پودری شدن خاک‌ها و به جریان درآمدن آن در هوا است.

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ضمن اشاره به وضعیت فعلی هوای اصفهان و باز مشاهده ریزگردها در سطح شهرهای استان گفت: امروز در اکثر نواحی استان مواجه با گردوخاک راداریم به‌خصوص در نواحی نیمه شمالی، اطراف کاشان، اردستان، نطنز و سمت جنوب شرقی استان، نایین که بیشترین تداوم وقوع گردوخاک را دارد.

خدابخشی خاک زمین خشک را خاکی مناسب و مستعد برای تولید گردوغبار دانست و افزود: با افزایش زمین‌های خشک آستانه‌های باد برای تولید ریزگردها پایین آمده و با توجه به‌پیش بینی‌های سامانه جوی استان احتمال استمرار این پدیده تا پاییز نیز وجود دارد.

وی در ادامه پیش‌بینی سامانه‌های جوی استان را در تابستان این‌گونه بیان کرد: وضعیت بارشی خوبی تا پاییز به‌صورت فراگیر در استان نداریم و همین امر باعث تشدید ریزگردها خواهد شد و حالتی فزاینده را به خود اختصاص خواهد داد.

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان وضعیت بارشی امسال را به نسبت به سال گذشته کاهشی خواند و تصریح کرد: از نظر بارش نسبت به میانگین، در شهرستان اصفهان بیش از 50 درصد و در نائین 72 درصد کاهش داریم؛ تقریباً در تمام نقاط استان با کاهشی چشم‌گیر نسبت به میانگین سامانه‌های بارشی روبرو هستیم.

حسن خدابخشی در پایان درباره عوارض و تبعات ریز گردها در هوا بیان کرد: مسلماً گردوخاک موجود در هوا بخصوص ریزگردهای بخش خارجی (برون‌مرزی) تبعات و عوارضی را دارد و می‌تواند بر روی محیط‌زیست تأثیر منفی بگذارد.




انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار