مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متوسط اجرای طرح فاضلاب در این استان نسبت کشور پایین تر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سیدعلی لدنی نژاد افزود: در 5 شهر این استان فاضلاب در حال اجراست.

وی اظهارکرد:اجرای طرح فاضلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 20 درصد است در حالی که متوسط کشور 44درصد است و تلاش خواهیم کرد که با پیگیری های لازم این میزان را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تنش آبی را طی فصل تابستان سالهای گذشته در استان داشتیم، خاطرنشان کرد: تنش آبی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در شهرهای استان کاهش 25 درصد داشت.

لدنی نژاد تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوان تلاش های بسیاری انجام گرفت تا شاهد کمترین تنش و نوسانات آبی در شهرهای مختلف استان باشیم.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبارات مصوب سالجاری نسبت به مدت مشابه 182درصد رشد داشته است، ادامه داد: امیدواریم تخصص اعتبارات در سال آینده رضایت بخش باشد .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کل اعتبارات سال 93 استان 314 میلیارد ریال بوده که با تلاش مجموعه آب و فاضلاب و مجمع نمایندگان استان در سالجاری به 574 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

لدنی نژاد با بیان اینکه چشم انداز 20 ساله برای شرکت های آب و فاضلاب طراحی شده است، عنوان کرد: در این چشم انداز نیازهای آب و فاضلاب شهرهای استان مشحص شده است.

وی گفت: فاز اول فاضلاب دوگنبدان پس از هشت برای افتتاح با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال آماده بهره برداری است و این پروژه با حضور مسئولان ملی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد افزود: عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهری چرام نیز در سالجاری آغاز می شود. فاضلاب شهرهای باشت و لنده در صورت تامین اعتبار آغاز شود.

لدنی نژاد اظهارکرد: مخزن 1000 متر مکعبی چیتاب بویراحمد طی هفت ماه افتتاح شد، که این اقدام در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

وی با بیان اینکه، آب شهر دیشموک در شهرستان کهگیلویه سالم است و مشکلی ندارد افزود: غلظت برخی مولفه ها و پارامترهای شیمیایی آب این شهر بعلت کاهش بارش ها بالا رفته است که امیدواریم بتوانیم آنها را کاهش دهیم اما آب این شهر سالم بوده و هیچ عنوان مشکلی ندارد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

 

برچسب ها: طرح ، فاضلاب ، تنش آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.