معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی برگزاری جشنواره کاروان آفتاب را اصلی ترین برنامه دهه کرامت خواند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسن واحدی در جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی جشن های دهه کرامت استان،با بیان اینکه جشن های دهه کرامت امسال در سه سطح استانی، ملی و کشوری برگزار می شود، گفت: باید از طریق بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود، جذب مشارکت های مردمی و اصناف و هم افزایی دستگاه های اجرایی زمینه برای برگزاری پرشور و باکیفیت برنامه ها فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 38 درصد از برنامه ها نو بوده و برای نخستین بار برگزار می شود، افزود: جشن های دهه کرامت در دوهزار نقطه در سطح جهان همزمان با ایران اسلامی اجرایی می شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از برگزاری جشنواره کاروان آفتاب در قالب اصلی ترین برنامه دهه کرامت استان در حرم مطهر رضوی خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره شامل برنامه های متنوع فرهنگی، دینی و هنری به شکل نمایشگاه و سایر برنامه های متنوع می شود.

واحدی بر لزوم عملیاتی شدن راهبردهای تدوین شده برای جشن ها در قالب برنامه های ملموس تاکید و تصریح کرد: بدین ترتیب زمینه برای نهادینه شدن فرهنگ رضوی به صورت ملموس در زندگی شهروندان فراهم می شود.

ارسال برنامه های کمی و کیفی دستگاه های اجرایی تا پایان هفته به دبیرخانه، تفکیک برنامه های شهرستان ها به صورت جداگانه، اطلاع رسانی دقیق درخصوص برنامه ها توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ارسال گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای وزرای کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیباسازی فضاهای شهری توسط شهرداری برای استقبال مناسب از این دهه از دیگر تاکیدات معاون استاندار در این جلسه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های مختلفی که امسال همراه سیاست‌های راهبردی برای دهه کرامت در نظر گرفته شده است، گفت: ضروری است در هر دستگاه ستادی تحت عنوان دهه کرامت تشکیل دهد و نسبت به اعلام برنامه و فعالیت ها به دبیرخانه اقدام کند.

سرابی با اشاره به 8ستاد ویژه شورای هماهنگی و برنامه ریزی دهه کرامت استان ادامه داد : ضروری است ستاد های ویژه هرچه سریعتر تشکیل شود تا بتوان شاهد برگزاری برنامه ها و فعالیت های با کیفیت بود

وی با اشاره به برگزاری جشنواره "کاروان آفتاب " از 14تا 24 مردادماه گفت : بخشی از این جشنواره در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی، در فضایی مناسب در جوار بارگاه ملکوتی امام‌رضا(علیه‌السلام) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه دهه کرامت استان در ادامه این جلسه از اصلاح شیوه نامه برنامه های دهه کرامت خبر داد و گفت: بررسی و تایید اطلاعات شیوه نامه صدور و ابلاغ موارد بند ٥ و ٦ شیوه نامه برای اجاری فعالیت های سال ١٣٩٥، توجه به روز شمار مصوب ایام دهه کرامت و ابلاغ به دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله اقدامات انجام شده در دبیرخانه است .

محمد کاظم دبیری افزود: بررسی و تایید راهبردهای محتوایی جشن های دهه کرامت و ابلاغ به دستگاه های اجرایی مرتبط و تعیین شاخص های ارزیابی عملکرد،پاسخگویی دستگاه ها، سازمان ها و نهادها برای اجرای گزارش برنامه ها و اقدامات ایام دهه کرامت ،استفاده از ظرفیت و فرصت های تشکل های مردمی و مشارکت اصناف و بازاریان،ضرورت فعالیت های گسترده و موثر رسانه ها ، صدا و سیما ، خبرگزاری ها برای اطلاع رسانی ، ترویج فرهنگ رضوی و ایجاد شور و نشاط مردمی ازدیگر اقدامات و انتظارات دبیرخانه است

دبیری با اشاره به به ستادهای ویژه در شورای هماهنگی و برنامه ریزی دهه کرامت استان گفت: ستاد ویژه آستان قدس رضوی با مسئولیت آستان قدس رضوی ،ستاد ویژه هماهنگی فعالیت های فرهنگی و هنری با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،ستاد ویژه امور استانها و بین الملل با مسئولیت بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)،ستاد ویژه امور شهرستانها با مسئولیت مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری است .

وی تصریح کرد:ستاد ویژه هماهنگی های شهری با مسئولیت شهرداری مشهد، ستاد ویژه تبلیغات و اطلاع رسانی با مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ستاد ویژه فعالیت های مردمی با مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی ، ستاد ویژه امور بانوان با مسئولیت اداره کل زنان و خانواده استانداری از دیگر ستادهاست .

گفتنی است؛ در این جلسه راهبردها، سیاست ها، و برنامه های پیشنهادی دستگاه ها مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.