مدیر شبکه ملی فرهنگ کشور گفت: هدف شبکه ملی فرهنگ، تولید محتوا به منظور حضور مستمر در فضای مجازی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛مهدی افراسیابی مدیر شبکه ملی فرهنگ کشور در دیدار با معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: شبکه ملی فرهنگ پروژه‌ای بوده که متولی آن معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری است.

مدیر شبکه ملی فرهنگ کشور با بیان اینکه کار این شبکه استفاده از فناوری آی‌تی در حوزه فرهنگ است، گفت: این خانه ابتدا گیم‌نت را راه‌اندازی کرد و سپس بازی‌های کم‌خطر و سالم را در دستور کار قرار داد.

افراسیابی، هدف شبکه ملی فرهنگ را تولید محتوا به منظور حضور مستمر در فضای مجازی دانست و عنوان کرد: این شبکه معادل 100 میلیون ریال هزینه می‌کند تا برای یک نفر اشتغال‌زایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در طول مدت زمان راه‌اندازی شبکه ملی فرهنگ اقدامات خوبی صورت گرفته است، انجام فعالیت‌های فرهنگی، برگزاری جشنواره و مسابقات مختلف و حضور در فضای سایبری را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

افراسیابی، از تهیه و ارائه طرحی که جوانان عضو شبکه ملی فرهنگ در این فضا وارد بازی شده و سپس تجربه‌ای را در فضای واقعی کسب می‌کنند، خبر داد و گفت: طرح به این شکل است که این کار ترکیبی از فضای مجازی و فضای واقعی خواهد بود.

وی با بیان اینکه شبکه ملی فرهنگ در بسیاری از استان‌ها موفقیت‌هایی کسب کرده است، افزود: به عنوان مثال این شبکه در استان کرمانشاه در زمینه تولید انیمیشن موفقیت‌های خوبی کسب کرده است.

افراسیابی، با اشاره به اینکه جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از سطح تحصیلی بالایی برخوردار هستند، عنوان کرد: اگر استان بتواند به توسعه شبکه ملی کمک کند، آمادگی لازم برای تولید محتوای الکترونیکی در این استان را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این شبکه اعتباری ندارد که برای استان‌ها هزینه کند، بیان داشت: استان می‌تواند از محل بودجه‌های فرهنگی و اشتغال در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

وی از اعلام آمادگی شبکه ملی فرهنگ به منظور آموزش تجارب به این استان اشاره کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد باید تلاش کند که در هر شهرستان یک مجتمع فرهنگی دیجیتال داشته باشد که در مرکز استان نیز با کمبود مکان مواجه هستیم.


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.