رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: اگر امروز ظواهر اسلامی در کشور رعایت می‌شود و به دیگر کشورها صادر می‌شود از برکات نهضت اسلامی الهی امام خمینی(ره) است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگاني در حاشیه همایش ملی قیام گوهرشاد در مشهد، با اشاره به لطمه‌ای که انگلیسی‌ها در جریان صدور فتوای آیت الله شیرازی خوردند، اظهار كرد: آنچه در واقعه گوهرشاد رخ داد نمونه‌ای از انتقام‌گیری انگلیسی‌ها بود و با روی کار آوردن شخصی بی‌سواد دنبال آن بودند تا اهداف شیطانی خود را پیاده کنند و ابتدا ریشه روحانیت را بزنند.

وي افزود: ضربه‌ای که رضاخان به اسلام و تشیع زد، مهلک بود. آنان عزاداری برای امام حسین(ع) را منع کرده بودند و تلاش کردند اوقاف، حجاب و عزاداری را از بین ببرند.

دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه رشته پادشاهی امری خلاف عقل است، بیان کرد: اصلا معنا ندارد، کسی پادشاه کشور باشد و دیگران از وی تبعیت بی‌چون و چرا کنند اما در این بین سلسله منحوص پهلوی و در راس آن رضاخان بزرگترین ضربه را به اسلام زد.

حجت الاسلام گلپایگانی رضا خان را عنصری بی‌سواد و نظامی توصیف کرد که ساخته و پرداخته استعمار پیر انگلیس بوده و گفت: وی به حکومت رسید و بنا را بر ریشه کردن کردن اسلام و عقاید مردم گذاشت.

وي ادامه داد: پسرش محمدرضا هم با شگرد دیگری همان سیاست‌ها را دنبال می‌کرد و چه بسا بیشتر از وی مملکت را در معرض تاراج قرار داده بود. به نحوی که سفرای آنگلیس و امریکا هر دستوری می‌دادند باید اطاعت می‌کرد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری افزود: این تاراج کشور درحدی بود که امام راحل (ره) فرمودند خاندان پهلوی نه تنها کشور را بلکه اسلام را در معرض تاراج قرار داده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.