پژوهشگر تاریخ معاصر بر لزوم ارايه الگوي جامعه اسلامي شاد براي پيشگيري از غرب زدگي تاكيد كرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمدحسن رجبی‌دوانی امروز در حاشیه همایش گوهرشاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از انقلاب به‌علت مشکلات بسیار بزرگی که برای کشور وجود داشت، فرصت پرداختن به مسائلی مانند قیام گوهرشاد به وجود نیامد اما امروز تاریخ‌پژوهان جوان و عالمی تربیت شده‌اند که می‌توانند مسائل را از نو بشکافند.

وی افزود: قیام گوهرشاد دایره بسیار وسیعی داشته و در واقع اساس دینداری را مورد هدف قرار داده بود اما این اقدام توسط نمادی مقدس برای مردم انجام شد که تنها مختص به بانوان نبود.

پژوهشگر تاریخ معاصر ایران با بیان اینکه کشف حجاب در کشور ایران فواجع بسیاری را به‌وجود آورد، تاكيد کرد: جعفر شهری در بخشی از تألیفات خود از ثبت 12 هزار طلاق در عرض یک ماه پس از کشف حجاب در شهر 300 هزار نفری تهران خبر داده است.

رجبی دوانی افزود: از آنجایی که بانوان در جامعه ایرانی همواره به عنوان ناموسی مقدس قلمداد شده‌اند و همیشه پس از هتک حرمت به آنان آشوب‌های اجتماعی پدید می‌آمد، کشف حجاب سبب شد که منزلتی که زن در تاریخ ایران داشته به هم بریزد.

وي همه مردم جامعه و تمامی بخش‌های قوای سه‌گانه را مسئول و مخاطب وقوع ولنگاری فرهنگی عنوان كرد و گفت: نباید تنها یک بخش را مقصر دانست و با اینکه دستگاه‌های فرهنگی به عنوان متولیان این امر بیش از سایرین مخاطب بیانات رهبر انقلاب هستند، نمی‌توان سایر بخش‌ها را فارغ از تلکیف در این بخش دانست.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.