مدیر کل امورمالیاتی استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در پرداخت مالیات رتبه 22 تا 27 درکشور را به خود اختصاص داده است، گفت: 2 و نیم درصد وصول مالیاتی کشور مربوط به استان کرمان است.

2 و نیم درصد وصول مالیاتی کشور مربوط به استان کرمان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمد سلمانی در نشست خبری به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی که از 16 تا 23 تیر است ، افزود: مالیات، وجوهی است که دولت برای تامین هزینه های خود از اشخاص دریافت می کند و مقام معظم رهبری پرداخت مالیات را فریضه اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه 120 هزار پرونده مشاغل در سراسر استان کرمان داریم ، خاطر نشان کرد: 80 درصد از نیروهای ما برای ارائه خدمت به مردم تلاش می کنند.

سلمانی مهم ترین مشکل را عدم اطلاع رسانی و فرهنگسازی مالیاتی عنوان کرد و گفت: لازم است در این زمینه همه دستگاه های اجرایی با ما همکاری کنند تا موفق شویم.

وی تصریح کرد: اهمیت فرهنگسازی در این است که درآمد های مالیاتی بهترین و سالم ترین منابع درآمدی دولت ها برای رسیدن به اهداف اجتماعی و اقتصادی محسوب می شوند.

سلمانی یاد آورشد: باید مردم به پرداخت مالیات و رسالت آن در توسعه کشور اعتقاد پیدا کنند و این اعتقاد براساس اعتماد به وجود می آید.

وی افزود: همواره میزان وصولی درآمدهای مالیاتی نسبت به هزینه های استان کمتر بوده و حدود 30 درصد کسری وجود داشته که از سوی دولت مرکزی به استان تزریق شده است.

سلمانی با اشاره به اینکه فرهنگسازی مالیاتی عامل اتکاء به درآمدهای پایدار است، افزود: یکی از دلایلی که مودیان اظهارنامه ارائه نمی کنند، عدم اطلاع است و رسانه ها باید به کمک ما و در واقع به کمک مردم بیایند.

وی فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقوقی و مستغلات، را پایان تیر جاری اعلام کرد و گفت: مردم نباید کار را به روزهای آخر بیندازند و ممکن است قطع ارتباط و یا مشکلاتی را به وجود آورد.

سلمانی خاطر نشان کرد: با فرهنگسازی مالیاتی بستر اجرای سیاست های اقتصادی را فراهم کرده و موجب ثبات اقتصادی می شویم و تامین هزینه های مالیاتی دولت و حرکت به سمت ثبات اقتصادی، وظیفه یک نظام مالیاتی کارآمد است.

وی افزود: در صورت عملیاتی شدن طرح جامع مالیاتی، از فرار مالیاتی جلوگیری و به شفاف سازی و وصول مالیات کمک می کند و باید کمک کنیم اقتصاد کشور بر پایه مالیات استوار شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان خاطر نشان کرد: تفویض اختیار به شکل نامحدود به استان ها شده و تا 31 شهریور فرصت وجود دارد مودیانی که به هر دلیلی مالیات پرداخت نکرده و جریمه دارند ، می توانند مالیات را پرداخت و از بخشودگی 100 درصد جرائم قابل بخشش برخوردار شوند.

سلمانی درباره پرداخت مالیات شرکت های بزرگ کرمان در تهران گفت: بر اساس ماده 110 قانون، عمده فعالیت این شرکت ها در هر جایی باشد ، باید مالیات همان جا پرداخت شود.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.