سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره بدعهدی‌های آمریکا در برجام انتقاد کرد.

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا در ممنوعیت فروش هواپیمای بوئینگ به ایران گفت: اقدام اخیر مجلس نمایندگان آمریکا از جمله اقدامات زنجیره‌ای این کشور برای عهدشکنی مانع‌تراشی در مسیر اجرای برجام است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از زمان شروع اجرای برجام اقدامات متعددی در جهت عهدشکنی در برجام انجام داده‌اند، افزود: این در حالی است که مجلس نمایندگان و کنگره آمریکا تا کنون سه مصوبه برخلاف و علیه برجام به تصویب رسانده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کنگره، موسسات تجاری و دادگاه‌های آمریکایی هر کدام به نوبه خود اقداماتی در جهت عهدشکنی در برجام داشته‌اند، تاکید کرد: این امر نشان می‌دهد آمریکایی ها بر خلاف ادعاهای خود، در عمل دست به رفتارهای دیگری می‌زنند، بنابراین سیاست عملی آمریکایی ها در برجام با سیاست اعلامی آنها متفاوت است.

نقوی حسینی تصریح کرد: در حال حاضر آمریکایی‌ها در ظاهر لبخند بر چهره و مذاکره می‌کنند و حرف از تعهد بین‌المللی می‌زنند اما در عمل هر اقدامی برای مانع‌تراشی در اجرای برجام هم به تصویب می‌رسانند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس دهم در ادامه بیان داشت: معتقدم جمهوری اسلامی ایران باید یکبار برای همیشه با عهدشکنی آمریکایی با برجام برخورد کند چرا که آمریکایی‌ها مطمئنا در آینده چالش های دیگری را هم خلق خواهند کرد.

نقوی حسینی در پایان با اشاره به گزارش نظارتی مجلس درباره برجام، گفت: ضرورت دارد بر اساس این گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس موضع‌گیری تعیین‌کننده‌ای درباره بدعهدی‌های آمریکا داشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، نقوی حسینی ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار