رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه مراقبت از درخت با ارزش تر از درختکاری است گفت: درختان تهران فدای کارهای عمرانی شده اند.

درختان تهران فدای کارهای عمرانی شده اند /مراقبت از درخت مهمتر از درختکاری استمحمد حسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت درختان شهر تهران اظهار داشت: درختان  تهران فدای کارهای عمرانی شهری شده اند که مدتهاست به دلیل تحمیل بار بسیار زیاد جمعیتی، ظرفیت زیستی آن تمام شده و شاهد ردپای وحشتناک اکولوژیکی در جای جای آن هستیم.
 
وی با بیان اینکه تنها راه نجات تهران از آلودگی، تلطيف و تعدیل هوا درختکاری و مهمتر از آن مراقبت و رشد آنها است، تصریح کرد: بخش هوایی مربوط به حفظ درختان تهران، در هر مکانی که مزاحم اجرای پروژه ای بوده، منجر به قطع آن گردید است.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران درباره بخش زیرزمینی نگهداشت درختان شهر تهران افزود : بخش زیرزمینی حفظ درخت  دیده نمی شود و در حال حاضر در شهر تهران شاهد آسیب چشمگیر این بخش هستیم، طوریکه با ساخت برج های آسمان خراش یا ساختمان های چند مرتبه با تراشیدن و رسیدن به زیر زمین، به قسمت های ریشه ای و پائینی درختان فشار و آسیب وارد می کنیم.
 
بازگیر ادامه  داد: در پیاده روها یا خیابان ها به بهانه خطوط انتقال برق، گاز، تلفن، فاضلاب و آب مرتب کنده کاری کرده و به این شکل نیز در مراقبت از ریه های تنفسی زمین اختلال ایجاد می کنیم. 

وی افزود :آلودگی آب و هوا و محصور کردن ساقه درختان در بتن و سیمان باعث خفگی آنها شده است. 

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران تأکید کرد: مردم دوستدار طبیعت باید بدانند که در کنار امر پسندیده درختکاری و اهمیت آن، مراقبت از درختان موجود با ارزش تر و واجب تر است. 

بازگیر با بیان اینکه طبق قانون حفظ و گسترش فضای سبز، درختان و باغات شهری؛ متوالی نگهداری و توسعه این موارد بر عهده شهر داری است، گفت: باغات و درختان تهران فاقد شناسنامه و پلاک هستند و ما آمار جامع و کاملی در این باره در دست نداریم که این مسئله بزرگترین چالش محیط زیست تهران در بحث حفظ درختان، فضای سبز شهری و باغات محسوب می شود.

وی در پایان گفت :شهر تهران بیشتر از هر موردی به درخت نیاز دارد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار