رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: تکلیف شهرداری تهران برای حفظ و شناسنامه‌دار کردن درختان روی زمین مانده است.

تکلیف قانونی شهرداری روی زمین مانده است
محمدحسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص قطع درختان خیابان ولیعصر(عج)، اظهار داشت: در خصوص قطع درختان خیابان ولیعصر(عج) از شهرداری مطالبه کرده‌ایم ولی تاکنون هیچ جواب قانع‌کننده‌ای از جانب آنها ارائه نشده و تنها بیمار بودن احتمالی، سقوط  و آسیب‌دیدگی آنها را دلیلی بر قطع درختان معرفی کرده‌اند.

وی ادامه داد: مطالبه ما از شورای شهر و اعضای ناظر بر کمیسیون ماده 7 که باید در خصوص مدیریت و نگهداری فضای سبز پاسخ دهند بی‌جواب مانده است.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه اگر پاسخ قانع‌کننده‌ای از شورا و شهرداری در خصوص علت قطع درختان ارائه نشود از مراجع قضایی موضوع را پیگیری خواهند کرد، گفت: بزرگترین چالش شهر تهران در بحث حفظ درختان، فضای سبز و باغات، تکلیف قانونی شهرداری تهران است که روی زمین مانده است.

بازگیر با تأکید براینکه طبق قانون حفظ و گسترش فضاهای سبز، باغات و درختان شهری، متولی نگهداری و توسعه این امر بر عهده شهرداری است، تصریح کرد: این ارگان موظف به شناسنامه‌دار کردن و پلاک‌گذاری درختان به عنوان یک موجود زنده است در حالی که چنین اتفاقی به طور جامع و کامل روی نداده است.

وی بیان داشت: اطلاعات کاملی از سن، نوع مساحت و وضعیت درختان شهر تهران نه تنها در اختیار دستگاه‌های متولی وجود ندارد بلکه مردم نیز از این موضوع بی‌خبرند.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: شهر تهران بیشتر از هر المان و هر توسعه و هر فضای آموزشی به دلیل بار بسیار زیاد جمعیتی و توان اکولوژیکی آن به فضای سبز درختان نیاز دارد.

بازگیر با بیان اینکه با وضعیت کنونی شهر تهران، تنها درختان نجات دهنده وضعیت محیط زیست و بهبود کیفیت هوا هستند، گفت: نیاز امروز جامعه ما کاهش ظرفیت زیستی است که تنها امید بهبود آن حضور گسترده درختان و فضای سبز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار