مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری استان کرمان گفت: طرح مستندسازی بافت تاریخی روستای هنزا با همکاری دانشکده هنر و معماری دانشگاه باهنر کرمان انجام می شود.

مستندسازی بافت زندگی روستایی هنزابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی استان ،محمود وفایی افزود:در این طرح به مباحثی چون مطالعات محیطی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی معیشتی، شناخت و معرفی الگوهای معماری اصیل روستا مبتنی بر برداشت میدانی پرداخته می شود.

وی با اشاره به بررسی مطالعات محیطی و جغرافیای طبیعی و تاریخی، وضعیت پوشش گیاهی روستا و محدوده آن اظهار کرد: بررسی ویژگی ‌های انسانی، جمعیت‌ شناختی و فرهنگی روستا شامل گویش، پوشش، مراسم، سنت و آئین ‌ها، ساختار قومی و فرهنگی،‌ مذهبی و ویژگی‌‌ های سیاسی و سیر تحول روستا در این طرح انجام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ادامه داد: در این طرح مستند سازی به مطالعه عوامل دیگری چون ارزش‌ گذاری بناها، مالکیت اراضی موجود، تعیین محدوده بافت فرهنگی- تاریخی با استفاده از اسناد به دست آمده و مطالعات انجام شده پرداخته می شود.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار