نرخ بهره کشاورزی از 18 درصد به 15 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری،رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این کاهش نرخ بهره از فردا اجرایی می شود و فرصتی است تا کشاورزان از این تسهیلات برای مکانیزه کردن در بخش کشاورزی استفاده کنند.

دلاور حیدرپور افزود: جهاد کشاورزی تلاش می کند 10 تا 15 درصد قیمت دستگاه های نشاکار را به صورت بلاعوض به شالیکاران پرداخت کند.

وی گفت:قیمت دستگاه های نشاکار امسال 20 درصد کاهش یافت و جهاد کشاورزی با امکانات محدودی که دولت داشت بخشی از ماشین آلات کشاورزی را در اختیار کشاورزان قرار داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه یک هزار و 150 میلیارد ریال تسهیلات دو سال گذشته از سوی بانک کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفت افزود: از امسال سقف دریافت تسهیلات در بخش مکانیراسیون آزاد است و به هر میزانی که تقاضا باشد می توان از تسهیلات استفاده کرد.

حیدرپور افزود: برای 10 هزار هکتار از مزارع استان امسال طرح تجهیز و نوسازی پیش بینی شده است و در سفر رییس جمهور به مازندران 500 میلیارد ریال برای این طرح مصوب شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: متاسفانه در برخی محافل صحبت از مصرف بالای سم و ابتلا به سرطان در مازندران است که به صراحت اعلام می کنم میزان مصرف سم در هکتار در مازندران از میزان مصرف سم در مزارع آمریکا و اروپا کمتر است.

وی گفت: در دهه 70 حدود 12 هزار تن سم در مزارع مازندران مصرف می‌شد که اکنون به کمتر از 4 هزار تن رسیده است.

حیدرپور یکی از مشکلات کشاورزان استان را تامین منابع آبی دانست و افزود: آب به اندازه کافی در استان وجود دارد اما زمین های کشاورزی به دلیل عدم ذخیره مناسب آب در برخی مواقع دچار کم آبی می شوند که لازم است سدهایی که وزارت نیرو در دست اجرا دارد به زودی به بهره برداری برسدفت:.

وی گغت: 100 هزار هکتار از شالیزارهای استان زیر پوشش سد هراز است که با احداث این سد می توان منابع آبی مطمئنی داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.