دوومیدانی کاران کشورمان با وجود حضور در چهار مسابقه کسب سهمیه المپیک تنها موفق به کسب یک سهمیه شده اند.

 به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،فدراسیون با هزار امید و آرزو دوندگان را به مسابقات قزاقستان اعزام کرد که بتوانند لااقل یک یا دو سهمیه کسب کنند، اما انگار دوندگان یادشان رفته بود برای انجام چه کاری در قزاقستان حضور دارند،فقط برای خوشگذرانی و مسافرت در آلماتی حضور داشتند.

تیم ملی دوومیدانی با ترکیب کیوان قنبرزاده،محمدرضا وظیفه دوست،علی خدیور،سجاد هاشمی،رضا قاسمی،محمود صمیمی،سبحان طاهرخانی و مصطفی ابراهیمی در این مسابقات حضور داشتند.

جای بسی تاسف دارد که هیچ یک از دوندگان نتوانستند جواز حضور در بازی های تابستانی المپیک ریودوژانیرو را کسب کنند.

در دوی 100 متر رضا قاسمی که پیش از این سهمیه المپیک را بدست آورده نتوانست به دلیل مصدومیتی که برایش بوجود آمده بود، عملکرد خوبی از خود مانند چند مسابقه قبلی ارائه دهد و با این رویه بعید به نظر می رسد قاسمی در المپیک به نتیجه برسد. دیگر نماینده کشورمان خدیور هم با تمام تلاشی که انجام داد در کسب سهمیه ناکام ماند.

در دوی 200 متر هم سجاد هاشمی،علی خدیور و رضاقاسمی حضور داشتند که در بین این سه شرکت کننده تنها خدیور توانست زمان مطلوبی را به ثبت برساند تنها چند صدم ثانیه با کسب سهمیه فاصله داشت،البته جای امیدواری هست در رقابت های جایزه بزرگ که هفته آینده در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار می شود به این امر مهم دست یابد.

در دوی 400 متر،800 متر هم دوندگان ضعیف ظاهر شدند و نتوانستند سطح توقعات فدراسیون را بر آورده کنند،به خصوص دونده ای مانند ابراهیمی که زمان چندان مطلوبی را ثبت نکرد هنوز فدراسیون نتوانسته جانشین شایسته ای برای سجاد مرادی در دوی 800 متر پیدا کند،با این وضعیت ابراهیمی در سال های آتی راه به جایی نخواهد برد،فدراسیون در این ماده در مسابقات برون مرزی با مشکل روبرو خواهد شد.

در پرتاب دیسک،پرش طول،پرش ارتفاع هم مانند چند مسابقه گذشته پرنده های کشورمان در کسب سهمیه ناکام بودند نتوانستند جواز حضور در بازی های المپیک را کسب کنند.

 حال باید دید فدراسیون با توجه به ناکامی نمایندگان کشورمان در مسابقات جام  کازانف که با کسب تنها یک سهمیه المیپک همراه بود، چه اصراری بر باقی ماندن یک هفته ای دوندگان کشورمان در قزاقستان برای حضور در مسابقات دوومیدانی ملی قزاقستان انتخابی المپیک داشت.  جالب این جا است با وجود هزینه فراوان فدراسیون دوومیدانی در چهارمین مرحله کسب سهمیه المپیک تنها هیچ سهمیه ای به دست نیامد.

در کل از چهار مسابقه جایزه بزرگ تهران، ارزروم ترکیه، کازانف و ملی قزاقستان تنها یک سهمیه برای ورزش مادر کشورمان به دست آمده است.

به هرحال باید به انتظار نشست و دید که آیا در مسابقات جایزه بزرگ تهران که 20 تیر در مجموعه آفتاب انقلاب برگزار می شود، دوومیدانی کاران ایرانی می توانند تعداد نمایندگان این رشته را در المپیک ریو افزایش دهند یا خیر؟

سوال اینجاست که چرا همچنان بعد از سال ها تنها به حضور در تورنمنت ها و در نهایت کسب سهمیه المپیک فکر می کنیم. این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان که روزگاری از ما در دومیدانی عقب تر بوده اند به کسب مدال در المپیک فکر می کنند نه تنها صعود به المپیک. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار