مديركل كتابخانه‌هاي عمومي كرمان با اشاره به اهمّيّت برگزاري جشنواره‌اي با هدف آشنايي بيشتر جامعه با زندگي و سيره ی امام رضا(ع) از برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی ویژه ی تمام سنین خبر داد.

برگزاري جشنواره كتابخواني رضوي درکرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمّدجواد حسين‌زاده گفت: در این دوره از جشنواره، سه کتاب «امام علی بن موسی‌الرضا(ع)» ويژه جوانان و بزرگسالان، «اعترافات غلامان» ويژه نوجوانان تا گروه سنی 17سال و «دوست مهربان کبوترها» ويژه كودكان تا گروه سنی 11 سال برای استفاده مخاطبان و کتاب‌خوانان معرّفی شده است .

وي درباره روش‌هاي دسترسي علاقه‌مندان به منابع مسابقه گفت: بارگذاری فايل كتاب‌هاي مسابقه در پايگاه اطلاع‌رساني اداره کل و ساير بسترهاي مجازي استان، طراحی فرم مخصوص دریافت و فروش کتاب‌های جشنواره و ارسال به ادارات کتابخانه‌های عمومی، طراحی و چاپ اطلاعيه نشانگر محل فروش كتاب‌هاي جشنواره، تهیه و توزیع لوح فشرده حاوی فایل پی دی اف منابع مسابقه و كليپ جشنواره از تمهيداتي است كه دسترسي علاقه‌مندان به منابع جشنواره را آسان‌تر مي‌كند.

وی درباره نحوه برگزاری آزمون گفت: مسابقه ملّی کتاب‌خوانی رضوی از این سه کتاب به صورت مكتوب و اينترنتي برگزار می‌شود.

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي كرمان دربارۀ تحویل پاسخ نامه ها گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا تاریخ 20 تیر ماه 1395، پاسخنامه را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل دهند و یا تا تاريخ 30 تيرماه با مراجعه به سايت kermanpl.ir و يا www.shamstoos.ir به صورت اينترنتي درمسابقه شركت نمايند.

حسین زاده با اشاره به اهمّیّت حضور كودكان و نوجوانان و مشاركت نسل آينده در جشنواره كتابخواني رضوي از برگزاری برنامه های ویژه برای این گروه سنی خبر داد و دربارۀ اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: ارائه جزئیات جشنواره و نحوه شرکت در مسابقه نقّاشی رضوی،نصب بنر و پوستر اطلاع‌رساني در مراكز فرهنگي شهرستان، هماهنگی با فرهنگ‌سراهای شهر كرمان به منظور راه‌اندازی کارگاه نقاشی کتاب با موضوع جشنواره و اجراي طرح‌هاي ويژه كودك و نوجوان و برگزاري كارگاه‌هاي نقاشي با محوريّت كتاب «دوست مهربان كبوترها» از اقداماتي است كه با هدف جذب كودكان و نوجوانان به اين جشنواره انجام شده است.

محمدجوادحسين‌زاده باارائه گزارشي، فعاليت‌ها و اقدامات صورت گرفته درخصوص برگزاري هرچه باشكوه‌تر جشنواره كتابخواني رضوي دراين استان تشريح كرد.

انتهای پیام /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.