امروز کتاب در جایگاه نازل‌تری نسبت به سایر اولویت‌های خانواده قرار دارد؛ باید به قلم توجه شود، این قلم است که فرهنگساز می‌شود.

موسی بیدج، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه جدی گرفتن قلم هم سفارش دین است، هم سفارش عقل  و هم سفارش دل گفت: قلم را باید جدی گرفت؛ قلم تعهد دارد، باید خوبی‌ها را ببیند و بازگو کند و بدی‌ها را ببیند و بازگو کند. الآن در روزگار ما به دو دلیل قلم مورد جفا قرار گرفته؛ یکی از این دلایل طبیعی و دیگری غیر طبیعی است. دلیل طبیعی آن را می توان گسترش رسانه ها و شبکه های اجتماعی دانست که سبب شده است کتاب جایگاه خود را نداشته باشد. مقصودم از قلم همان کتاب است.
 
وی در خصوص دلیل غیر طبیعی مورد جفا واقع شدن قلم اظهار داشت: دلیل غیر طبیعی مورد جفا واقع شدن قلم مسائل اقتصادی است که سبب شده کتاب کمی در اولویت قرار نگیرد و در پلکانی که خانواده ها آن را قرار می‌دهند، در جایگاه نازل‌تری نسبت به سایر اولویت‌های خانواده  باشد یا آنکه از اولویت خانواده‌ها خارج شود. به قلم باید توجه شود این قلم است که فرهنگساز می‌شود.

این نویسنده افزود: در یک جامعه یک فرد نمی‌تواند همه کاره باشد. تمام جامعه باید همکاری و همیاری کنند تا سبب شود، در موضوعی شکوفایی پدید بیاید. در زمینه فرهنگ نیز هم باید مشوقی باشد و همه آحاد جامعه در این زمینه همیاری کنند تا به طرف یک فرهنگ شکوفا برویم. اگر امروز اقتصاد شکوفا تمام هم و غم جامعه باشد، معقول است اما باید به فرهنگ شکوفا نیز توجه کرد. این فرهنگ است که سبب می شود، هم اقتصاد تعدیل شود و هم سیاست با حضور پررنگ فرهنگ تعدیل شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار