نویسنده باید سلیقه مردم را بشناسد

مسابقات کتابخوانی و تیزرهایی که از تلویزیون پخش می شوند، کار مفیدی است که باید ادامه دار باشد.

سارا عرفانی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جایگاه قلم در کشور گفت: به نظر من مسائل دیگری برای مثال در زمینه های سیاسی و اقتصادی برای مسئولان از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و قلم آن طور که باید دیده شود، نمی شود و در جایگاهی که باید باشد، نیست.

وی ادامه داد: مصداق جایگاه بالای قلم همین آیه «نون و القلم» است که قرآن هم به آن سوگند خورده است و برای آن که قلم در جایگاه مناسب خود قرار داشته باشد، به نظرم باید از آن حمایت بیشتری صورت بگیرد. البته منظورم از حمایت، پشتیبانی منطقی است، نه این که برای یک کار در سطح پایین بودجه گذاشته شود و برای اثری ارزشمند هزینه ای نشود و البته توجه به این نکته هم باید کرد که سود کار فرهنگی دیر بازده است.  

عرفانی برای بهبود وضعیت قلم اظهار داشت: شرایط باید بهتر شود. برای مثال مسابقات کتابخوانی و تیزرهایی که از تلویزیون پخش می‌شوند کار مفیدی است که باید ادامه دار باشد.

وی درباره وظیفه نویسندگان در قبال علاقه‌مند کردن مردم به کتابخوانی اظهار داشت: نویسنده ها باید سلیقه مردم را بشناسند و با مخاطب همگام باشند و او را همراه کنند اما حواسشان هم باشد که سلیقه مخاطب کارهای آنان را تخریب نکند.

عرفانی درباره آخرین کار خود اعلام کرد: در حال نوشتن داستانی از رسم زندگی حضرت معصومه (س) برای نوجوانان هستم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار