وسعت اراضی زیر کشت آفتابگردان روغنی در این منطقه سه هزار و 50 هکتار است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ سرپرست امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : جهاد کشاورزی استان سمنان ، بیش از دو هزار کیلوگرم بذر استاندارد و اصلاح‌شده در بین کشاورزان این منطقه توزیع کرده است.
ابوالفضل شاهمرادی تصریح کرد : کشت آفتابگردان در اراضی دیم کالپوش به اقتصاد کشاورزان کمک خوبی می‌کند و کشت دانه‌های روغنی و از جمله آفتابگردان روغنی از نیازهای اساسی در کشور است.
وی افزود : وسعت اراضی دیم زیرکشت آفتابگردان روغنی در این منطقه سه هزار و 50 هکتار است . هم چنین خاک و آب ‌وهوای این منطقه نیز استعداد خوبی برای کشت این دانه روغنی دارد.
شاهمرادی گفت : کشت آفتابگردان در بیش از 500 هکتار از این اراضی به‌صورت مکانیزه و در بیش از دو هزار و 500 هکتار دیگر آن به‌صورت غیر مکانیزه انجام می‌شود.
وی تعداد بهره‌برداران آفتابگردان منطقه کالپوش را بیش از 760 کشاورز برشمرد و افزود: جهادکشاورزی استان سمنان هر ساله نهاده‌های مورد نیاز این بهره‌برداران را تهیه و از طریق مسئولان ذیربط و تعاونی های روستایی در اختیار آنها قرار می‌دهد.
وی با بیان اینکه شرق استان سمنان از ظرفیت کشاورزی بسیار خوبی برخوردار است گفت: منطقه کالپوش از مناطق مستعد کشت دانه‌های روغنی در این استان است.
شاهمرادی تصریح کرد : وسعت اراضی کشاورزی در استان سمنان بالغ بر 198 هزار هکتار است.
انتهای پیام/ ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار