رئيس پليس فتا كرمان گفت:در خريدهای اينترنتی دقت داشته باشيد و هرگز قبل از دريافت کالا وجه را به حساب فروشنده واريز نکنيد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنابراعلام پایگاه خبری پلیس سرهنگ کامبيز اسماعيلي افزود:در پي مراجعه فردي مبني بر كلاهبرداري 60 ميليون ريالي در اينترنت پرونده اي در اين خصوص در پليس فتا تشكيل شد.

وي خاطر نشان کرد : شاكي با مشاهده يك كالاي تبليغاتي در يك سايت اينترنتي با توجه به اختلاف قيمت قابل توجه اين كالا با نرخ بازار ترغيب به خريداري اين كالا مي شود.

اسماعيلي تصریح کرد : در ادامه شاكي با فروشنده تماس گرفته و فروشنده نيز جهت پيش پرداخت نصف مبلغ را از نامبرده درخواست مي كند و شاكي نيز مبلغ را به حساب وي واريز مي كند.

وي اظهار داشت : در مرحله بعد يك نفر به عنوان راننده كاميون با شاكي تماس گرفته و مي گويد كه كالاي وي بارگيري شده اما به دليل عدم پرداخت كامل وجه كالا فروشنده قصد استرداد كالا را دارد بنابراين شاكي به دليل از دست ندادن اين كالا مابقي وجه را نيز به حساب آنها واريز مي كند.

سرهنگ اسماعيلي گفت:كارشناسان پليس فتا با توجه به توان علمي و با استفاده از امكانات فني و پليسي موفق به شناسايي متهم شدند و وي طي احضاريه‌اي به پليس فتا فراخوانده شد و با توجه به مستندات موجود به اين عمل اعتراف كرد.

رئيس پليس در پايان توصيه كرد : هيچ وقت به فروشندگاني كه در فضاي به عنوان وديعه مبلغي را درخواست ميكنند اعتماد نكنيد و حتما دقت داشته باشيد که با فروشنده به صورت حضوري ملاقات کنيد و مبلغ را پس از رويت کالا و مطمئن شدن از سلامت آن پرداخت کنيد و هرگز قبل از دريافت کالا وجه را به حساب فروشنده واريز نکنيد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.