مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود یک هزار و 170 حلقه چاه غیرمجاز گفت: بیشتر این چاه‌ها به صورت شبانه حفر می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛علی لطفی با اشاره به وجود دو هزار و 500 حلقه چاه مجاز در بخش‌های صنعت، شرب و کشاورزی گفت: میزان آب استحصال شده از این چاه‌ها 280 میلیون متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از این تعداد چاه مجاز حفر شده دو هزار چاه مربوط به بخش کشاورزی است که 210 میلیون متر مکعب آب از این چاه‌ها استحصال و در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تعداد چاه‌های غیر مجاز در سطح استان گفت: یک هزار و 170 حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که این چاه‌ها بیشتر به صورت شبانه و دور از چشم ما حفر می‌شوند که این چاه‌ها شناسایی و احکام قضایی برای مسدود کردن آنها نیز صادر شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه از ابتدای استقلال شرکت آب منطقه‌ای در سال 85 تاکنون 215 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است، گفت: مسدود کردن 100 حلقه چاه غیر مجاز برنامه امسال شرکت آب منطقه‌ای است که بعد از پایان ماه مبارک رمضان عملیات مسدود کردن این چاه‌ها آغاز می‌شود.

لطفی در ادامه کاهش بارندگی، اضافه برداشت از چاه‌های مجاز و غیر مجاز، توسعه غیر قانونی سطح زیر کشت و عدم احداث شبکه فرعی در پایین دست را از عوامل کاهش بهره‌وری آب دانست و گفت: مردم الگوی مصرف را رعایت کنند و از توسعه سطح زیر کشت مازاد بر توان بهره‌برداری خودداری کنند

انتهای پیام /ف

برچسب ها: حلقه ، غیرمجاز ، حفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.