ادعای فری بیکن: شناسایی 9 اردوگاه آموزشی نیروهای افغان در ایران از سوی آمریکا

آمریکا ادعا کرد نُه اردوگاه آموزش نظامی افغان‌ها را در شمال غرب ایران شناسایی کرده است.

ادعای فری بیکن: شناسایی 9 اردوگاه آموزشی نیروهای افغان در ایران از سوی آمریکا
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فری بیکن به نقل از ادعای مقامات دفاعی آمریکا نوشت آژانس های اطلاعاتی آمریکا، 9 اردوگاه تعلیم افغان ها در ایران را شناسایی کرده اند که از آن ها برای آموزش به افغان ها جهت جنگ در سوریه استفاده می شود. 

در ادامه این ادعا گفته شده که این اردوگاه ها بخشی از یک برنامه آموزشی شبه نظامی گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مقابله با شورشیان سوری است.

این روزنامه به نقل از یک مقام آگاه به گزارش های اطلاعاتی ادعا کرده است که این اردوگاه ها با تصاویر ماهواره ای شناسایی شده اند و در مناطق شمال غرب ایران در نزدیکی مرز عراق قرار دارند. 

یک مقام وزارت دفاع آمریکا نیز با تایید این ادعا گفته است از این گزارش ها باخبر است. اما در عین حال با رد ضمنی درست بودن این ادعا اعلام کرده: «اگر این گزارشات درست باشند، این استثمار سنگ دلانه گروهی از مردم آسیب پذیر است که به عنوان پناهنده در وضعیت نامطلوبی به سر می برند.»

چنین ادعاهایی قبلا هم مطرح شد و طی آن ها گفته شده است آموزش این افغان ها شامل به کار گیری سلاح و مواد منفجره، و اصول اموزش نظامی هستند. 

«مایک پمپئو،» نماینده جمهوری خواه کانزاس نیز با تکرار همین اظهارات، ادعا کرد که ایران به لطف توافق هسته ای در زمان اوباما از پول های آزاد شده خود برای مصارف نظامی استفاده می کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۲ تير ۱۳۹۵
سلام بحث این است خود دولت ترکیه و امریکا و فرانسه با تجهیزاتشان بصورت مستقیم یا غیر مستقیم مردم بی گناه را می کشند آنها را تروریسم نمی دانند مثل سردشت خودمان که با بمب های همین کشور های اروپایی شهید شدند یا مردم ژاپن که با بمب های اتمی امریکا کشته شدند پس وقتی خون بی گنها بریزند دامن گیر خودشان هم می شودبحث این است نه این که کسی خوشحال بشود.
Germany
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۲ تير ۱۳۹۵
اقا راست میگن دیگه اینا ما همش امریکا رو مقصر میدونیم چرا ی بار نمیگیم خودمون مقصریم این پولارو به جای اینکه خرج عربا کنیم خرج مردم خودمون کنیم که مردم دارن از بی پولی همدیگرو تیکه پاره میکنن خواهشا نظر منو بزارید تو سایت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۳ تير ۱۳۹۵
گل گفتی ...
به گفته بشار اسد بعد جنگ ما از ایران انتظار برای بازسازی سوریه داریم ...
بازسازی سوریه 600 میلیارد دلار هزینه داره !!!!
حس میکنم شدیم مستعمره عربها !!!
ازتونون خواهش میکنم منتشر کنید !!!
آخرین اخبار