رسانه‌های آمریکایی مدعی هستند گفتگوهای مخفیانه ایران و آمریکا پیش از مذاکرات تهران با گروه 5+1 کلید خورده بود.

فاکس نیوز: اوباما در خصوص گفتگوهای خود با ایران پنهان کاری می‌کند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جی سکولو،» مشاور ارشد مرکز قانون و عدالت آمریکا، در یادداشتی در فاکس نیوز نوشت: دولت اوباما می کوشد با خودداری از افشای اطلاعات مهم مربوط به توافق هسته ای با ایران و اعلام اخبار دروغ به جامعه آمریکا، وقت تلف کند.

سکولو در ادامه نوشت با وجود درخواست از وزارت امور خارجه آمریکا برای دریافت پاسخ از دولت اوباما درباره  ارائه اطلاعات نادرست در خصوص توافق هسته ای با ایران، هیچ پاسخی دریافت نکرده است. بنابراین با مراجعه به دادگاه فدرال با ارائه دادخواستی علیه وزارت امور خارجه آمریکا، متقاضی ارائه اطلاعات شفاف در این خصوص شده است. 

در گزارش ماه گذشته فاکس نیوز ادعا شده بود بخش هایی از ویدئو رسمی وزارت امور خارجه آمریکا که مربوط به توافق این کشور و ایران و دروغ گویی دولت اوباما در این خصوص بود، از آن حذف شده است.

به ادعای این خبرگزاری، این توافق که قبل از روی کار آمدن دولت جدید در ایران انجام شده بود، تا روی کار آمدن دولت جدید، مخفی ماند. گفته می شود «بن رودز،» معاون ارشد امنیت ملی آمریکا، در گفتگو با نیویورک تایمز اذعان کرده است مقدمات گفتگوها با ایران از سال 2011 کلید خورده است.

بنابر این مطلب، در خلال مصاحبه ای که با «ویکتوریا نولاند،» معاون امور اروپایی و اورآسیای وزارت خارجه آمریکا، انجام شد، نیز از وی سوال شد آیا درست است که گفتگوهای مخفیانه دو جانبه ایران و آمریکا، پیش از گفتگوی رسمی گروه 5+1 آغاز شد؟

نولاند در پاسخ گفت: «ما خارج از گفتگوهای رسمی 5+1 با ایران، هیچ گفتگوی رسمی دیگری با ایران نداشتیم.» اما در ادامه مصاحبه، با اصرار خبرنگار برای پاسخ صریح به همان پرسش و این که آیا ممکن است دولت در این خصوص دروغ گفته باشد، نولاند پاسخ داد: «گاهی دیپلماسی به مخفی کاری نیاز دارد تا پیش برود.»

رسانه های آمریکایی، به خصوص رسانه های مخالف اوباما مدت هاست در تلاش هستند به بهانه قانون آزادی مطبوعات این کشور، اطلاعات به اصطلاح روشن و شفاف مربوط به توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی، به ویژه آمریکا را در جهت به قول خودشان تنویر افکار عمومی به دست بیاورند. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار