از سید محسن مهاجری و محمدرضا امامقلی دوتن از کارگردانان قزوینی که آثاری در حمایت از مردم فلسطین خلق کرده بودند، تجلیل شد .

به گزاش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ سید محسن مهاجری کارگردان و نویسنده  فیلم «زمین بازی ما» دراین مراسم  گفت:  این فیلم  براساس آموزه های دینی و انقلابی، باورهای قلبی و  تکنیک های سینمایی  در حمایت از مردم فلسطین و بیان آلام و مظلومیت ساخته شده است .

تجلیل از فیلمسازان قزوینی حامی فلسطین


وی افزود: فیلم «زمین بازی ما» با استفاده از نماهای پلی استیشن و دموهای بازی فوتبال ساخته و همین مسئله سبب شد پروسه ساخت این اثر طولانی شود چنانکه بیش از یکسال زمان ساخت این فیلم بود.

کارگردان و نویسنده فیلم «زمین بازی ما» اضافه کرد : ۵۰ نماد در این اثر به کار رفته است که هر کدام از این نمادها و یا مجموعه آنها در سطوح گوناگون با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنند.

محمدرضا امامقلی هم کارگردان  فیلم «کالای کشتار» در این مراسم گفت: فیلم «کالای کشتار» براساس ایده ای که روز قدس سال ۹۳ مطرح شد شکل گرفت چنانکه تحریم کالاهایی که به نوعی با رژیم صهیونیستی مرتبط هستند ایده اساسی این اثر است.

تجلیل از فیلمسازان قزوینی حامی فلسطین

وی افزود:  فیلم «کالای کشتار» با انتشار در شبکه های اجتماعی تاکنون بیش از دو میلیون بیننده داشته و این اثر به زبان اسپانیولی نیز ترجمه شده است.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری قزوین هم  در این مراسم گفت: این دو کارگردان ازجمله هنرمندانی هستند که به صورت خودجوش دو اثر در رابطه با مظلومیت مردم فلسطین ساختند که  بازخوردهای داخلی و بین المللی بسیار مناسبی را برانگیختند.

هادی بهرامیان افزود: هر دو اثر در تهران خریداری شده و همچنین به صورت بین المللی نیز عرضه شده است.

 نماینده ولی فقیه در استان هم در این مراسم  گفت: حرکت فرهنگی که در استان در زمینه هنر دینی و انقلابی آغاز شده است و باید بذر این هنر به باغستانی پرثمر تبدیل شود.
تجلیل از فیلمسازان قزوینی حامی فلسطین

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی  اضافه کرد: این شهر در زمینه هنر زنده است بر همین اساس هر چه در توان داشته باشیم در این زمینه صرف خواهیم کرد.

امام جمعه قزوین افزود: امیدواریم هر سال و در هر زمان شاهد کارهای جدید و نوآوری های ارزشمند شما جوانان هنرمندوانقلابی باشیم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.