ایلام ؛

کاهش 15 درصدی زمین خواری و طلاق

رییس دادگستری آبدانان از کاهش 15 درصدی زمین خواری و طلاق در یکسال گذشته خبر داد.

کاهش 15 درصدی زمین خواری و طلاقبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، ابراهیم سبزواری با اعلام این خبر اظهار داشت: با تشکیل شعبه ویژه زمین خواری در این شهرستان، آمار تصرف و زمین خواری اراضی ملی نسبت به یکسال گذشته، کاهش 15 درصدی داشته است.

وی همچنین به کاهش میزان سرقت اشاره کرد و گفت: با استناد به آمارهای موجود، آبدانان یکی از شهرستان های امن در استان می باشد.

سبزواری با بیان کاهش 15 درصدی طلاق در این شهرستان در یکسال گذشته، تصریح کرد: کاهش اطاله دادرسی وکم کردن زمان فرآیند رسیدگی به پرونده های قضایی یکی از سیاست های دستگاه قضایی است که همه دادخواست های مراجعه کنندگان به طور روزانه دریافت و ثبت می شود.

وی اظهار کرد: از تیرماه سال گذشته تاکنون تعداد 9 هزار و 950 پرونده در این دادگستری ثبت و مختومه شده است.

این مقام مسئول با تقدیر از زحمات شوراهای حل اختلاف شهرستان، گفت: تعداد 2 هزار و 20 پرونده نیز از شعب شوراهای حل اختلاف سطح شهرستان به این دادگستری ارجاع شده که این تعداد پرونده نیز مختومه شده است.

سبزواری کمبود نیروی انسانی اداری و قضایی را مهم ترین مشکلات این شهرستان دانست و گفت: هر قاضی در ماه باید به 110 پرونده رسیدگی کند اما در این شهرستان با توجه به کمبود نیروی قضایی، هر یک از قضات به بیش از 200 پرونده رسیدگی می کنند.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته 265 میلیون ریال به خانوار زندانیان غیرعمد کمک شده است، از خیرین خواست تا با شرکت در جشن گلریزان 28 تیرماه، از زندانیان غیرعمد این شهرستان حمایت کنند.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.