نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با موادمخدر برای همه گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه وظیفه است و همگان باید در راستای آگاهی بخشیدن به مردم در زمینه پیامدهای مواد مخدر مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ آیت‌الله عباسعلی سلیمانی پیش ظهر امروز در همایش اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر در سالن اجتماعات استانداری سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: طلاق و بیکاری از آسیب‌های تدریجی اعتیاد به موادمخدر است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: هیچ یک از علمای دینی مجوز برای چیزی که برای انسان ضرر داشته باشد نمی‌دهند.

وی ادامه داد: مبارزه با موادمخدر برای همه گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه وظیفه است و همگان باید در راستای آگاهی بخشیدن به مردم در زمینه پیامدهای مواد مخدر مشارکت کنند.

سلیمانی گفت: امروز معضل موادمخدر فارس و بلوچ نمی‌شناسد، جوانان شیعه و سنی گرفتار اعتیاد هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام با استفاده از ترویج و توزیع موادمخدر در کشور ما می‌خواهند جوانان را از حرکت، تلاش و نشاط و پویایی باز دارند، افزود: مواد مخدر مرگ خاموش جوانان را رقم می‌زند که نباید نسبت به این پدیده ناهنجار اجتماعی بی‌تفاوت بود.

برگزاری سمینار برای مبارزه با موادمخدر کافی نیست

امام جمعه مسجد مکی زاهدان نیز در این همایش اظهار کرد: برگزاری سمینارها و همایش‌های برای مبارزه با موادمخدر کافی نبوده و باید اقدامات عملی، کاربردی مستمر در این زمینه انجام شود.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی گفت: با توجه به سود کلانی که مواد مخدر دارد کشور افغانستان مبادرت به کشت این مواد افیونی می‌کند.

وی بیان کرد: موادمخدر کانون بسیاری از خانواده‌ها را متلاشی کرده که باید با انسداد محورهای ورودی مواد مخدر در راستا اقدامات مقابله‌ای با آن بیش از پیش تلاش کنیم.


گفتنی است، در پایان این همایش از مسؤولان کمیته مقابله با ورود، کاهش آسیب‌ها و نهادهای اجتمعای فعال در امر مبارزه با مواد مخدر تجلیل شد.

انتهای پیام/س
برچسب ها: مواد مخدر ، جامعه ، زاهدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.