زنجان؛

ولیمه های افطاری در گیر و دار تجملات و اسراف

این روزها مهمانی های سطح شهر در ماه رمضان نظر هر کسی را به خود جلب می کند، ما نیز مهمان یکی از این تالارهای شهرمان شدیم .




ولیمه های افطاری در گیر و دار تجملات و اسراف هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان یاد و خاطرات سفره های قدیم افطار و بوی نان تازه و چند عدد خرما با تمام سادگی این روزها در زندگی کمرنگ شده استو در مقابل تالارهایی که میزبان برگزاری ضیافت های افطاری روزه داران است این روزها رونق گرفته است.

از میهمانان در این رستوران درباره صفای افطاری ساده ای که سال ها پیش در خانه ها برگزار می شد پرسیدم که یکی از ان ها گفت: به دلیل رشد اپارتمان نشینی در شهر ها دیگر خانه های کوچک ظرفیت های مهمانی های بزرگ افطاری را ندارد و همین عامل باعث شده است تا بیشتر مردم به این سمت سوق داده شوند حال ان که تجملات نیز وارد گود شده است.

اما سوال اینجاست که چرا به یک باره افطاری های ساده ای که در خانه ها برگزار می شد جای خود را به رستوران ها و تالارها داد؟

انتصار یکی از میزبانانی هست که این رستوران را برای مهمانان خود رزرو کرده میگوید: امروزه سبک زندگی دستخوش تغییرات زمان بوده است و با گذشت زمان سادگی جای خود را به تجملات داده است.

صاحب رستوران نیز با بیان این که در این ماه مبارک تمامی ایام رزرو شده است گفت: این گونه مهمانی ها با وجود تشریفات و چشم و هم چشمی هایی که دارد اما حسن هایی نیز دارد که به دیگر عوامل می چربد.

نکته ی قابل تامل این جاست که این گونه مهمانی ها خالی از اسراف نیز نمی تواند باشد.

حال چه بخواهیم و چه نخواهیم تجملات وارد زندگی ما شده است و بیش از پیش در زندگی ما خود نمایی می کند.

اما در پایان باید گفت که افطاری دادن بهانه است برای دور هم جمع شدن و یاد خدا کردن پس مراقب باشیم تا این رسم زیبا در تجملات دنیا غرق نشود.



انتهای پیام/ گزارش از کبری اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.