به دنبال رأی مثبت به خروج از اتحادیه اروپا، انگلیس با یک پله تنزل، در رتبه ششم اقتصاد جهان نشست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس، پس از شوک خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و افت ارزش پوند به کمترین میزان در 31 سال اخیر، فرانسه به جای انگلیس در جایگاه پنجمین اقتصاد بزرگ جهان نشست.

اکسپرس به نقل از اقتصاد دانان گزارش داد طبق اخباری که بسیار خوشایند فرانسوی هاست، انگلیس به دنبال رأی به خروج از اتحادیه اروپا، به جایگاه اقتصادی ششم دنیا تنزل کرد. 

طبق تجزیه و تحلیل وب سایت لندن اکونومیک، این کاهش ارزش تاریخی پوند، مانند پتکی بر پیکره اقتصاد انگلیس فرود آمد. 

آژانس سنجش مودیز نیز هشدار داد خروج از اتحادیه اروپا باعث «پیدایش دوره طولانی بی ثباتی سیاست گذاری می شود که بر اقتصاد انگلیس سنگینی خواهد کرد.» 

این فروپاشی، از مشکلات نارضایتی زمستان سال 1978، چهارشنبه سیاه 1992 و رکود سال 2009 ناشی از فروپاشی برادران لیمن، عمیق تر خواهد بود. 

امروز صبح میلیاردها دلار از ارزش سهام مشترک کل اروپا کم شد و شاخص سهام بورس لندن با کاهش 6 درصدی، شاخص سهام آلمان با کاهش 7.5 درصدی و شاخص سهام فرانسه با کاهش 9 درصدی مواجه شدند. بازارهای ایتالیا و اسپانیا هم کاهش 11 درصدی را تجربه کردند. 

مارک کارنی، رئیس کل بانک انگلیس گفت بانک مرکزی آماده است برای حمایت از بازارها بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا 250 میلیارد پوند فراهم کند. 

در حال حاضر، ارزش برابری پوند در برابر دلار با کاهش هفت درصدی به 1.3782 رسیده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار