روز گذشته نیز بازار جهانی دستخوش خبرهای غافلگیر کننده در آستانه برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کاهش قیمت نفت در روز چهارشنبه نیز با کاهش یک درصدی ادامه داشت و با کاهش کمتر از انتظار ذخیره نفت آمریکا و تاثیرات همه پرسی برای ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همراه بود.

اوایل روز، قیمت نفت خام فیوچرز اندکی افزایش یافت و قیمت نفت برنت و تگزاس غربی برای ساعاتی به بالاتر از 50 دلار رسید.

اما بعد از آن که اداره اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش 917 هزار بشکه ای ذخیره نفت در هفته منتهی به 17 ژوئن خبر داد، سیر نزولی آغاز شد.

با نزول قیمت نفت برای پنجمین هفته متوالی، رقم ارسالی اداره اطلاعات انرژی آمریکا از رقم 1.7 میلیون بشکه ای پیش بینی شده توسط تحلیل گران در نظرسنجی رویترز کمتر بود. این رقم همچنین یک سوم کاهش 5 میلیون و 200 هزار بشکه ای اعلامی روز سه شنبه گروه تجاری موسسه نفت آمریکا بود.

روز چهارشنبه، قیمت نفت خام برنت با کاهش 1.5 درصد، یعنی به میزان 74 سنت به 49 دلار و 88 سنت در هر بشکه رسید. بر این اساس نفت تگزاس غربی هم به میزان 1.4 درصد یعنی 72 سنت کاهش یافت و به 49 دلار و 13 سنت رسید.

تروی وینسنت، تحلیلگر کلیپر دیتا در نیویورک با اشاره به ارقام منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا گفت: «گزارش امروز به شدت بدبینانه است و «باید انتظار داشته باشیم قیمت نفت تگزاس غربی به کمتر از 49 دلار برسد.»

طی چهار هفته اخیر، میزان تقاضا برای بنزین در آمریکا به نسبت سال گذشته، 3.9 درصد افزایش داشته است اما سهام سوخت به میزان 627 هزار بشکه و میعانات، 151 هزار بشکه افزایش داشته اند.

سرمایه گذاران نیز با نوسان ارزش دلار و گمانه زنی ها در خصوص همه پرسی روز پنج شنبه انگلیس، خود را آماده نوسان قیمت ها کردند. در حالی که عوامل اساسی، چندان تاثیری در رویدادهای کنونی ندارند، دلار تعیین کننده تقاضا برای نفت بر پایه دلار برای دارندگان ارزهای دیگر است.

عربستان سعودی نیز که یکی از صادر کنندگان عمده نفت است اعلام کرد به محض ترمیم وضعیت نفت، احتمالا نقش خود برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار جهانی را از سر خواهد گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار