بهای نفت بعد از دو روز افزایش، دوباره کاهش یافت

بحران صادرات نفت نیجریه و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بهای جهانی نفت را در سراشیبی سقوط قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز سه شنبه همزمان با سود بردن سرمایه گذاران از افزایش دو روزه بهای نفت بابت احتمال ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، قیمت آن امروز دو درصد کاهش یافت.

پس از آن که شورشیان نیجریه ای در صادرات نفت خام نیجریه اختلال ایجاد کردند و ادعای آتش بس یک ماهه را رد کردند، نفت فیوچرز اندکی افت داشت.

مقامات دولتی قبل تر به رویترز گفته بودند که هفته پیش به دنبال گفتگوهای بین وزیر نفت، گروه های اجتماعی و فرمانداران ایالتی در دلتای نیجر که منبع قسمت اعظم نفت خام نیجریه است، توافق آتش بس یک ماهه انجام شده است.

تکذیبیه این توافق در یکی از حساب های توئیتری که نزدیک به شورشیان است، ارسال شد. شورشیان در روزهای اخیر برای گفتگو با دولت، شروطی تعیین کرده اند.

درنتیجه این تحولات، نفت خام برنت تحویل آگوست بعد از سقوط 12 سنتی یعنی 0.24 درصدی از 50 دلار و 51 سنت در هر بشکه، به 49 دلار و 46 سنت رسید. این قرارداد طی دو سری گذشته، 7 درصد افزایش داشته است.

قرارداد نفت خام آمریکا که در ماه جولای منقضی می شود نیز با کاهش 52 سنت یا 1.05 درصدی به 48 دلار و 85 سنت در هر بشکه رسید. قرارداد فعال تر ماه آگوست نیز با کاهش 22 سنتی به 49 دلار و 74 سنت تنزل قیمت پیدا کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار