رویترز: آینده انگلیس در اتحادیه اروپا و پایان روند صعودی بهای طلا

رویترز در مطلبی به تأثیر آینده انگلیس در اتحادیه اروپا بر بهای طلا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به نظر می‌رسد بهای طلا که به دلیل تردیدها در مورد ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا روند صعودی یافته‌است، صرف نظر از باقی‌ماندن این کشور در اتحادیه اروپا یا خروج از آن، به زودی به پایان خواهد رسید. هفته گذشته بهای طلا برای نخستین بار پس از اوت 2014 (31 روز منتهی به 11 شهریور 1393) به بالاترین سطح خود رسید. دلیل این افزایش، رشد بازار 5 هزار میلیارد دلاری طلا، همراه با دیگر سرمایه‌های امن مانند فرانک سوئیس و یِن ژاپن گزارش شده‌است.

نظرسنجی‌های اخیر در انگلیس نشان می‌دهد شمار مخالفان و موافقان خروج این کشور از اتحادیه اروپا بسیار نزدیک به یکدیگر است. با اینکه سرمایه‌گذاران از عواقب خروج احتمالی این کشور از اتحادیه نگران هستند، به نظر نمی‌رسد این تردیدها در مورد طلا ادامه یابند.

تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند در صورت لغو عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا، ریسک بازار افزایش پیدا خواهد کرد و توجه بازار متوجه اقتصاد آمریکا خواهد شد. این امر بهای طلا را با 5 درصد افزایش روبرو خواهد کرد.

"توماس کندال" – تحلیلگر بانک آی‌سی‌بی‌سی – در این باره گفت: در صورت رای نیاوردن "برکسیت"، ریسک پذیری و مشکلات بالقوه بازار را از بین برده و سود زیادی را برای آمریکا حاصل می‌کند. دراین صورت بهای طلا با 4 تا 5 درصد کاهش مواجه خواهد شد. این در حالی است که اگر این کشور از اتحادیه خارج شود، ریسک‌پذیری افزایش پیدا خواهد کرد و در نتیجه بهای فلز زرد رشد قابل توجهی را تجربه خواهد کرد. با این حال، برخی از تحلیلگران نیز عقیده دارند در صورت افزایش ارزش دلار و افت بهای نفت، بهای طلا می‌تواند حتی پس از برکسیت کاهش یابد. لازم به ذکر است، از طلا می‌توان در شرایط نامساعد اقتصادی به منطور جبران ضرر استفاده کرد. همین مسئله می‌تواند بهای فلز زرد را به سرعت کاهش دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار