تردیدها در خصوص آینده انگلیس در اتحادیه اروپا بهای نفت را افزایش داد و طلا را ارزان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، بهای نفت به دلیل تردیدها از رای آوردن "برکسیت" – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – در همه‌پرسی امروز انگلیس، افزایش یافت. روز پنجشنبه بهای طلای سیاه در بازارهای آسیایی با افزایش روبرو شد. در روزهای منتهی به همه‌پرسی انگلیس، معاملات پیوسته در حال نوسان بوده است. با این حال، بسیاری از سرمایه‌گذاران بر باقی‌ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا حساب باز کرده‌اند.

نفت خام برنت برای تحویل در ماه اوت (31 روز منتهی به 11 شهریور) با 40 سنت افزایش به بشکه‌ای 50.28 دلار رسید. شاخص نفت خام آمریکا – نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت – نیز با 43 سنت افزایش به 49.56 دلار به ازای هر بشکه رسید.

بحران شدید اقتصادی در ونزوئلا که یکی از بزرگترین ذخایر نفتی جهان را در اختیار دارد نیز ممکن است باعث نگرانی در زمینه تولیدات جهانی شود و دلیل دیگری برای افزایش بهای نفت خام باشد.

این در حالی است که بهای طلا برای چهارمین روز متوالی در روز چهارشنبه کاهش پیدا کرد و به پایین‌ترین سطح خود در 2 هفته گذشته رسید. طلا برای تحویل در ماه اوت (31 روز منتهی به 11 شهریور) با 2.5 دلار – معادل 0.2 درصد – کاهش به 1270 دلاردر هر اونس رسید. دلیل این کاهش نیز نگرانی بازار جهانی از لغو عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا گزارش شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار