وزارت بهداشت در هفته ای كه گذشت

در هفته گذشته حادثه های متعددی نظام درمان را درگير چالش كرد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت بهداشت در هفته گذشته شاهد بروز حوادث متعددی در جاده نی ريز بود كه منجربه اعزام تيمی ازمسئولان  وزارت بهداشت به شيراز شد.

مرگ ١٩ نفر از سرنشينان اتوبوسی در جاده نی ريز

دوم تيرماه سانحه اي در جاده ني ريز رخ داد كه 11دستگاه آمبولانس، به محل سانحه اعزام شد.
در این سانحه، 19سرنشین اتوبوس جان خود را از دست دادند که 16مورد در محل حادثه بوده است.
43مصدوم این سانحه، به یاری امدادگران اورژانس که از لحظه وقوع این سانحه، با حضور در صحنه، کار خدمت رسانی به آسیب دیدگان را به سرعت آغاز کرده بودند، به بیمارستان شهدای نی ریز، انتقال یافتند و سه نفر به دلیل وخامت و جراحات وارده، جان باختند.

حادثه دوم که در کمتر از یک ساعت از بروز این سانحه، رخ داد، در کیلومتر 65محور سروستان به شیراز بود.

مرکز اورژانس شیراز، 15دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، به محل سانحه اعزام کرد و 47سرنشین این اتوبوس، راهی بیمارستان شدند.

طي اين حادثه تيمي از مسئولان وزارت بهداشت براي نظارت بر كيفيت خدمت رساني به شيراز اعزام شدند. 

حضور پناهندگان هزينه سنگيني بر نظام سلامت وارد مي كند

وزير بهداشت در ديدار با كميسر عالي بين الملل در امور پناهندگان گفت: بايد تصور كنيم سه ميليون افغاني، سه دهه مهمان ما هستند و ايجاد زمينه براي حمايت كافي از يك ميليون از اين تعداد، حداقل اقدامي است كه بايد صورت گيرد. براي 2 ميليون باقي مانده، به دليل مراقبت از ايرانيان، موظف به ارائه خدمات پايه هستيم. خواهش مي كنم بپذيريد اين افراد هزينه سنگيني بر نظام سلامت كشور وارد مي كنند.

هاشمي با بيان اينكه هيچ كشوري به اندازه ايران در حوزه آموزش و سلامت به پناهندگان ارائه خدمت نكرده است، گفت: در كشور ،شهرهایي همچون سراوان در مرز پاكستان يك سوم بار بيمارستان‌هايشان به علت وجود اين پناهندگان است.

آمار بيش از ٥٠ هزار نفري اهداكنندگان خون در ماه رمضان

بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از آمار اهدا کنندگان کل کشور تعداد 51 هزار و 491 واحد خون دریافت شده است. 

وی اظهار داشت: بیشترین میزان اهدای خون به تهران با رتبه اول، مازندارن رتبه دوم، فارس رتبه سوم و استان اصفهان رتبه چهارم اختصاص دارد.

١٠٠ گاو مبتلا به سل در كشور معدوم شدند

مامیری معاون بهداشت، پیشگیری و کنترل مشترک سازمان دامپزشکی در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برنامه ویژه این سازمان به منظور جلوگیری از گسترش بیماری کشنده سل گاوی افزود: طبق این برنامه در تقویم زمانی ویژهای تمام گاوهای موجود در همه دامداریها به طور مداوم چکاب و در صورت شناسایی دام مبتلا ، با تشخیص دامپزشک معدوم می شود به گونه ای که امسال تاکنون نزدیک به 100 گاو مبتلا به سل معدوم شده است.

١٥٠ ميليارد تومان بدهي بيمه ها به دانشگاه علوم پزشكي ايران

رضا پایدار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن تاکید بر اینکه بالغ بر 90 درصد از هزینه های مراکز درمانی دولتی و درآمد پزشکان در این مراکز از محل پرداختی مطالبات از بیمه ها تامین میشود ، افزود : علی رغم این موضوع متاسفانه بدهی بیمه ها به این دانشگاه تا سقف 150 میلیارد تومانی رسیده به گونه ای که پرداخت کارانه ها را با تاخیر قابل ملاحظه ای مواجه کرده است .

لبنيات پگاه كرمان پلمپ شد

منصور قنبری زاده مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: فاز اولیه نتایج آزمایشات لبنیات کارخانه پگاه کرمان منفی بوده است و لبنیات این کارخانه فاقد آلودگی به "ای کولای"، مهمترین شاخص تشخیص آلودگی در لبنیات، هستند.

فيش حقوقي وزارت بهداشت منتشر شد

جعفریان گفت: در جایی دیدم یک فیش حقوقی وجود دارد که با مبلغ ۲۲۸ میلیون تومان منتسب به وزیر بهداشت عنوان شده است. وزیر بهداشت چون عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است و ابلاغ وی را بنده امضا می کنم، تاکید می کنم که ایشان حقوق ۸ میلیون تومانی قبل از کسر مالیات از دانشگاه دریافت می کند و هیچ گونه پرداخت دیگری به ایشان در دانشگاه و وزارت بهداشت صورت نمی گیرد و از نهاد ریاست جمهوری نیز مبلغی به عنوان فوق العاده مدیریت در حد ۴ میلیون تومان دریافت می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.