مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به برنامه‌های یک سال گذشته و طرح‌های سال آینده این نهاد فرهنگی در قم،گفت: در سال گذشته ۷۴۰ هزار جلد قرآن کریم مجوز نشر دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به مناسبت فرارسیدن سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی که به روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نام گرفته است، به بیان عملکرد این اداره کل در سال ۹۴ پرداخت.
برنامه‎های قرآنی
برنامه‌های قرآنی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم است که به گفته حجت‌الاسلام اسکندری، در سال گذشته ۱۵۲ کلاس صحیح خوانی قرآن، ۷۳ کلاس آموزش عمومی قرآن و ۴۰ کلاس آموزش حفظ با شرکت هزاران نفر از علاقه‎مندان برگزار شد.
وی افزود: برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در ۴۲ مسجد، برگزاری ۷ محفل و مراسم قرآنی، برگزاری ۴ دوره ارتقا و بازآموزی معلمان قرآن، تربیت و تامین ۷۴ نیروی متخصص قرآنی و حمایت از هیئت‌های قرآنی از دیگر فعالیت‌های اداره امور قرآنی در سال گذشته بود.
به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، در سال گذشته جشنواره‌ها و مسابقات مختلف قرآنی در استان برگزار شد که برگزاری دو جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و خانواده، برگزاری مسابقات قرآنی تسنیم و تلاوت و نورالهدی، آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور ۴۲۰ حافظ قرآن و برگزاری جشنواره قرآنی نماز ویژه کارمندان ادارات استان از جمله آنهاست.
در سال گذشته همچنین طرح‌های قرآنی حکمت در مناطق روستایی در قالب ۸۴ کلاس با حضور بیش از هزار نفر برگزار شد. طرح قرآنی با قرآن در رمضان و طرح با قرآن در زلال اعتکاف نیز در سال ۹۴ برگزار شد.
اسکندری از انجام ۷۷ مورد نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم و بازرسی از انتشارات و چاپخانه‌ها خبر داد و تاکید کرد: در سال گذشته ۷۴۰ هزار جلد قرآن کریم مجوز نشر دریافت کردند.
برچسب ها: قم ، قرآن کریم ، مجوز نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار