معاون امور حقوقی ، مجلس و هماهنگی استانهای وزارت ورزش و جوانان به همراهی و تعامل وزارت ورزش و جوانان و نمایندگان مردم را در تحقق مطالبات ورزش مردم مهم دانست .

 به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان مازندران با دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان و معاونین این وزارتخانه که عصر دوشنبه برگزار شد  دکتر امیر رضا خادم با اشاره به برنامه ریزی این وزارتخانه  برای توسعه و پیشرفت ورزش در سراسر کشور همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین نقدها و نظرها و پیشنهادهای آنها را در مواردی که در استانها تردید وجود دارد ، سودمند خواهد بود .

معاون امور حقوقی ، مجلس و هماهنگی استانهای وزارت ورزش وجوانان انتظار جامعه ورزش از قوه مقننه را تصویب قوانین حمایتی در راستای توسعه و پیشرفت ورزش ومسائل مربوط به جوانان عنوان کرد .

خادم با اشاره به مصوبات خوب ورزشی که در دوره قبل مجلس شورای اسلامی محقق شد، خاطر نشان ساخت :مجاز شدن هزینه یک درصدی دستگاههای دولتی برای ورزش که با حمایت نمایندگان مردم همراه بود و به قانون دائمی تبدیل شد که از جمله اتفاقات خوب بود .
 وی همچنین از تصویب امریه ورزشکاران و تخفیف مالیات برای ساخت و سازهای ورزشی نیز به نیکی یاد کرد و از تصویب بودجه های سنواتی برای ورزش نیز به عنوان لایحه حمایتی نام برد که باعث شده  مشکلات ورزش با توجه به کمبود بودجه بیشتر شود.

خادم گفت : نمایندگان محترم با توجه به اینکه سال گذشته در ایام انتخابات مجلس به صورت مستقیم و جدی با مطالبات به حق مردم در زمینه ورزش آشنا شدند و از طرفی پیمانه ورزش از نظر بودجه و اعتبارات نیز بسیار اندک است اما حمایت آنها در عرصه های مختلف قانونگذاری می تواند زمینه ساز رشد  و ارتقاء  جایگاه ورزش شود.

 معاون وزیر در ادامه به اشاره به رویکرد دولت یازدهم در عرصه ورزش  در زمینه ساخت و سازها اظهار داشت : وزارت ورزش و جوانان با نگاه عدالت مدارانه تلاش کرد در طی این مدت بدون تحلیل و بررسی کارشناسانه پروژه ی ورزشی جدیدی  را آغاز نکند چرا که کلنگ زنی های گذشته بار زیادی را برروی دوش دولت گذاشته و مشکلاتی را موجب شده به همین دلیل طرح جدیدی را اغاز نکردیم و و مسیر اشتباه را ادامه ندادیم .

خادم تاکید کرد : اما در این راستا با توجه به فرصت یک ساله پیش رو دولت ، نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی می توانند با حمایتهای خود در زمینه قانونی و همچنین حمایت از طریق خیران ورزشیار بستر مناسب ر ا برای اتمام پروژه های ورزشی نیاز است .

وی تصریح کرد : حدود 5 هزار طرح نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد که برای تکمیل آن 8 هزا میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که بودجه وزارت کفاف نمیدهد به همین دلیل حمایتهای قانونی برای تکمیل پروژه های ورزشی نیاز است .

*رییس مجمع نمایندگان استان مازندران: ورزشکاران مازندرانی با کسب سهمیه المپیک سهم به سزایی در نشاط مردم داشته اند 

 در این نشست دکتر احمدی رییس مجمع نمایندگان استان مازندران با بیان جایگاه ویژه مازندران در عرصه ورزشی که برای المپیک ریو تاکنون 10 سهمیه کسب گرفته  و مدالهای زیادی را ورزشکاران این خطه برای کاروانهای ورزشی ایران در المپیک ها به ارمغان اورده اند،  اظهار داشت : ورزشکاران استان مازندران در رشته های کشتی والیبال و در جهان افتخار آفرین شده اند و سهم عمده ایی در نشاط مردم ایفاء کرده اند .

 وی پتانسیل فوتبال در استان مازندران را نیز بالا دانست و اظهار داشت :بیش از 5 درصد فوتبالیست مازندرانی در لیگ برتر و لیگ دسته اول حضور دارند . اما متاسفانه تیمی در  لیگ برتر نداریم .

 وی همچنین پروژه های نیمه تمام را  به عنوان یکی دیگر از مشکلات این استان نام برد و تسهیلات به بخش خصوصی برای حمایت از ورزش  و مشکلاتش  مفید عنوان کرد .
 
* هاشمی:حمایتهای مجلس شورای اسلامی با  تصویب قوانین حمایتی از ورزش  می تواند زمینه حل مشکلات را فراهم کند

در ادامه این جلسه دکتر سید ماف هاشمی معاون توسعه منابع و  پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان از جایگاه ورزش مازندران در ورزش کشور به نیکی یاد کرد و با اشاره به بودجه 1 هزار میلیارد تومانی وزارت ورزش و جوانان که یک هزارم بودجه کل کشور است خاطر نشان ساخت : مشکلات بودجه در ورزش دغدغه مهمی برای مسوولان بوده که با تلاشی که صورت گرفته این بودجه نسبت به دوره های قبل افزایش دویست درصدی داسته اما همچنان پاسخگوی نیازها نیست به همین دلیل تصویب قوانین حمایتی می تواند موجبات حل برخی از مشکلات در حوزه ورزش را فراهم کند .

سید مناف هاشمی با اشاره به 4هزار پانصد پروژه ورزشی از اتمام یک هزار پروژه ورزشی در دولت یازدهم با  اعتبارات وزارت ورزش و جوانان بخش خصوصی ، خیران ورزشیار و...خبر داد و ابراز امیدواری کرد که روند تکمیل پروژه ها ادامه یابد .

هاشمی با اشاره به اهمیت تصویب قوانین به منظور تسهیل در حل مشکلات ورزشی کشور تصریح کرد : حمایتهای مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب قوانین حمایتی از ورزش  می تواند زمینه حل مشکلات را فراهم کند.

*سجادی :فدراسیونها  را موظف کردیم با جذب اسپاسر برروی پاهای خود بایستند

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست گفت: 40 فدراسیون تحت پوشش این معاونت هستند و در سال 94 بیش از سه میلیون و پانصد هزار ورزشکار سازمان یافته را ثبت کردیم.

دکتر نصرالله سجادی با بیان این که 14 هزار هیات ورزشی در زمینه ورزش قهرمانی در کشور فعال هستند گفت: سال 94 سال پر فروغی برای ورزش قهرمانی کشور بود که در سطح مسابقات رسمی قهرمانی آسیا ورزشکاران ما 1300 مدال کسب کردند که در نوع خود کم نظیر است.

وی ادامه داد: همچنین در مسابقات رسمی قهرمانی جهان موفق به کسب 662 مدال رنگارنگ شدیم که آمار خوبی به شمار می رود.

سجادی افزود: تمام این افتخارات با تزریق تنها 64 میلیارد تومان به فدراسیون های ورزشی صورت گرفته است که البته ما فدراسیون ها را مکلف کردیم تا از طریق جذب حامی مالی روی پای خود بایستند و که فدراسیونها 124 میلیارد تومان یعنی دو تقریبا 2 برابر بودجه اختصاصی ما از این طریق آورده داشته اند.

وی با بیان این که اعضای تیم های ملی  ما به غیر از دو یا سه رشته ورزشی از تمام استانها تشکیل میشوند گفت: خوشبختانه می توانیم بگوییماکثر تیم های ما واقعا ملی هستند و پراکندگی خوبی دارند و در انحصار یک یا دو استان نیستند.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: با همه مضایقی که داشتیم در کسب قهرمانی و همچنین کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک موفق بودیم و ان شا الله در خود مسابقات نیز نتایج خوبی می گیریم.

وی با اشاره به دغدغه فوتبالی برخی نمایندگان استان مازندران گفت: تیم نساجی یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین تیم های فوتبال کشور است. مسیر اصولی و منطقی برای فوتبال استان این است که از طریق دسته های پایین لیگ روی پای خود و با اتکا به استعداد خود آغاز به کار کند و کمک و حمایت های لازم به لیگ برتر راه یابد ما در این خصوص از نظرات فنی فدراسیون فوتبال هم کمک خواهیم گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: خادم ، گودرزی ، سجادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار