وزیر صنعت از عقد قرارداد با شرکت آلمانی خبر داد و گفت: امیدواریم این مشارکت سالهای طولانی ادامه داشته باشد.

ایران خودرو میزبان شریک آلمانیبه گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در مراسم امضای قرارداد همکاری مشترک بین پژو و ایران خودرو اظهار داشت: مذاکرات ایران خودرو و پژو پیش از برجام شروع شد و پس از توافقات توانستیم به نتایج مطلوبی که حاصل آن یک توافق نامه اصلی و 10 قرارداد است دست پیدا کنیم.

وی در ادامه افزود: امیدواریم ماه آینده ایران خودرو قراردادی با یک شرکت آلمانی به امضا برساند تا مشارکت سالهای طولانی ادامه داشته باشد.

نعمت زاده همچنین افزود: در سفری که اخیرا به آلمان داشتیم طرف مقابل ابراز علاقه مندی کرده تا بتوانیم مذاکرات را زودتر به انجام برسانیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بخش های کوچک و متوسط در جریان قرارداد با سرمایه گذاران خارجی هستند اما در آینده قراردادهای زیادی در سطح کلان و ملی نیز خواهیم داشت.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با تاکید براینکه در این قرارداد از  40درصد تولید داخلی با همکاری شرکای خارجی استفاده کنیم افزود: پیش بینی می شود طی سه سال آینده به 80 درصد برسد.

وی در ادامه افزود: شرکت پژو 5 محصول خود را وارد بازار ایران خواهد کرد که تا کنون زیرساخت‌ها برای تولید سه محصول 2008، 208 و 301 فراهم گشته و اسفند امسال خودرو 2008 به تولید انبوه خواهد رسید.

وزیر صنعت همچنین اظهار داشت: قیمت خودروهای تولیدی با مشارکت شرکت پژو بین 70 تا 80 میلیون تومان خواهد بود که خودرو 301 ارزان‌ترین مدل در بین خودروهای اعلام شده است.

همچنین هاشم یکه زارع مدیر عامل شرکت ایران خودرو گفت: بعد از دو سال مذاکراه با شرکت پژوه  به نتایج مطلوبی دست پیدا کردیم و قراردادهای مختلفی در این راستا به امضا رسیده که در پی آن نیز شرکتی با نام ایکاپ به طور مشترک بین ایران خودرو و پژو تشکیل و شروع به کار کردند که تا اسفند ماه سال جاری نخستین تولیدات این شرکت به بازار وارد می شود.

وی در ادامه افزود: این قرارداد به گونه ای تنظیم شده که به نفع هر دو طرف است و هدف از تشکیل آن تولید محصولات با کیفیت بالا و هزینه پایین است.

یکه زارع همچنین اذعان داشت: در این قرارداد بحث صادرات نیز در نظر گرفته شده و همچنین 30 درصد تولیدات صادر خواهد شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: آینده ، صنعت ، آلمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۰۲ تير ۱۳۹۵
آلمان چند تا برند معروف داره مثل بی ام دبلیو و بنز و آیودی و فیات و .... چرا ذکر نشده منظورتون کدوم شرکت خودرو سازی آلمانی هست این پژو که نود درصد مطلب در موردش بود که تا جایی که میدونم فرانسویه
آخرین اخبار