بیش از 300 هزار میلیارد ریال پروژه نیمه‌تمام بر زمین‌مانده است که دولت نمی تواند به تنهایی این پروژه را تکمیل و به اتمام برساند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،استاندار سمنان در چهارمین جلسه پیگیری تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری اظهار داشت: با اجرای 67 طرح سرمایه‌گذاری در استان سمنان که در اسفندماه سال گذشته از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تعهد شده است؛ زمینه برای رونق تولید و اشتغال استان سمنان فراهم می‌شود.

محمدرضا خباز بابیان اینکه رونق واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان سمنان از دیگر برنامه‌هایی است که در استان سمنان باید اجرایی شود افزود: آغاز به کار مجدد این واحدهای تولیدی زمینه‌ساز شکوفایی اقتصاد استان سمنان است.
وی با اشاره به اینکه امروز بیش از 300 هزار میلیارد ریال پروژه نیمه‌تمام اقتصادی، آموزشی، ورزشی و فرهنگی در کشور بر زمین‌مانده است خاطرنشان کرد: دولت نمی‌تواند به‌تنهایی این طرح‌های نیمه‌تمام را تکمیل و تجهیز کند و تکیه‌بر بودجه و اعتبارات محدود دولت برای تکمیل این طرح‌ها ممکن نیست.
استاندار سمنان با اشاره به لزوم واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به متقاضیان بخش خصوصی، این مهم را در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارزیابی و بیان کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام استان سمنان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

خباز با اشاره به اینکه حضور و مشارکت بخش خصوصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم و ضروری است خاطرنشان کرد: ترویج مبانی اقتصاد مقاومتی در بین مردم تنها با آموزش و توضیح مکرر مفهوم آن تحقق نمی‌یابد.

استاندار سمنان افزود: امروز برای ترویج اقتصاد مقاومتی در میان مردم باید تشکل‌های مردمی در زمینه‌های مختلف اقتصادی ایجاد و پس از شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی در یک منطقه، زمینه مشارکت مردم برای پیشرفت با ایجاد الگوهای شاخص اقتصادی و اجتماعی فراهم شود.

خباز عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان سمنان را در راستای ایجاد رونق اقتصادی در این استان از ابتدای امسال تاکنون مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: اقدامات مهم دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به‌دقت رصد می‌شود.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.