مبلغ 5200 میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان و صندوق توسعه ملی برای توسعه روستایی در نظرگرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،سید ابوالفضل رضوی در اولین کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان سمنان با موضوع اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: مبلغ  200 میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان و پنج هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای بخش روستایی در نظرگرفته شده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به  توسعه روستاها گفت: دولت یازدهم توجه زیادی به روستاها دارد و تلاش دارد با ارائه خدمات به روستائیان ار مهاجرت انان به شهرها کاهش دهد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشوربا اذعان به اینکه توسعه کشور با توسعه روستاها امکان پذیر است خاطرنشان کرد: روستاها مرکز تولید فرهنگ و آداب هستند و باید به این مهم توجه ویژه داشت.
رضوی با اشاره به مهاجرت روستائیان به شهرها گفت: کاهش اشتغال در روستا سبب شده که روستائیان به سمت شهرها کوچ کنند و این مهاجرت روستائیان سبب ایجاد مشکلاتی می شود.
وی گفت: روستا و روستائیان را تنها نباید از بعد اقتصادی دید؛ روستاها مراکر تولید فرهنگ هستند و باید به این مهم توجه ویژه داشت.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم به روستاها گفت: سیاست‌های اصلی و راهبردی دولت توجه به روستاها و تقویت آن‌ها است.
رضوی با اشاره به برخی اقدامات دولت در راستای ماندگاری روستائیان در روستا و کاهش مهاجرت به سمت شهرها، تأمین معیشت روستائیان و ایجاد درآمد در روستا بوده است.
وی تصریح کرد: تقویت دامداری، زنبورداری و باغداری، تولیدات لبنی و به طور کلی ایجاد اشتغال و درآمد در روستاها مهمترین هدف و راهبرد دولت برای کاهش مهاجرت در روستاها بوده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌ها نیز نقش بسیار مهمی در کاهش مهاجرت روستائیان دارد افزود:  دولت برای ایجاد زیرساخت ها درروستاها کمک می کند.
انتهای پیام/ف
برچسب ها: روستا ، اعتبار ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.