مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان گفت: با تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی از محل بندح تبصره 5 قانون بودجه سال 94بیش از80مجتمع آب رسانی در استان کرمان که 62 مورد از آنها درراستای تحقق مفاد اقتصاد مقاومتی می باشد تعریف شده است.

492روستای استان تاپایان سال آب دار می شوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی شرکت آبفار استان ،علی رشیدی در گفتگویی همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب، با بیان اینکه این 80مجتمع روستایی در سراسر استان و عمدتا در شرق وجنوب کرمان واقع شده اند، افزود: اعتباری بالغ بر100میلیاردتومان از محل صندوق توسعه ملی به آبفار اختصاص یافت.

وی با تاکید براینکه در شرایط فعلی که مسائل مالی یکی از مهم ترین دغدغه های شرکت آبفار در سطح کشور واستان می باشد افزود: با توجه به مبانی اقتصاد مقاومتی وسیاست های 24گانه آن دراین پروژه ها نیز سعی شده با تکیه براین مفهوم جلو برویم.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفار استان با اشاره به اینکه 34مجتمع ازمجموع این تعداد با 391روستا به شکل کامل تا پایان سال به بهره برداری می رسد،اظهار کرد: همچنین فاز اول 28پروژه شامل 101 روستا نیز تاپایان سال به بهره برداری می رسد.

رشیدی تصریح کرد: 492روستا با جمعیت 165هزار و166نفر در سال 95 درقالب افتتاح کامل پروژه ویا فاز اول از نعمت آب شرب سالم بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت آبفار استان با اشاره به اینکه 49پروژه تک روستایی نیز برای استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی تعریف شده است،گفت: از این تعداد، 21روستا که جمعیتی بالغ بر21هزار نفر را تحت پوشش دارد نیز در سال جاری به آب شرب سالم دست می یابند.

رشیدی افزود: مناقصه تمام پروژه های اقتصاد مقاومتی این شرکت در قالب 14 پیمانکار به اتمام رسیده وعملیات اجرایی بعضی از آنها آغاز شده است.

وی بیان کرد: شهرستان های جنوبی عنبرآباد، قلعه گنج،منوجان ورودبار جنوب بیشترین حجم کاری وتعداد بالاتر پروژه ها را دارند.

رشیدی با بیان اینکه 4شهرستان شرقی استان نیز با 11پروژه بزرگ در این طرح برنامه ریزی شده اند گفت: 25میلیاردتومان بودجه برای آب رسانی به این 4شهرستان شرقی اختصاص یافته است.

وی یکی از بزرگ ترین پروژه های شرق استان را دراین طرح پروژه آب رسانی به مجتمع مرکزی فهرج ذکر کرد واظهار کرد: در این پروژه 7روستا از مجموع 67روستای تحت پوشش در فاز اول به آب شرب سالم دسترسی پیدا می کنند.

مدیرعامل شرکت آبفار استان با تاکید براینکه جمعیت بالای تحت پوشش این پروژه اهمیت آن را زیاد کرده تصریح کرد: از جمعیت 22هزار نفری این منطقه در فاز اول 11هزارو300نفر به آب شرب سالم دسترسی پیدا می کنند .

وی همچنین با اشاره به اینکه در جنوب استان نیز33پروژه جهت استفاده از اعتبار بندح تبصره 5 قانون بودجه سال 94برنامه ریزی شده اند تاکید کرد: در جنوب استان کرمان درقالب این 33پروژه 338هزار میلیون ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی تخصیص یافته است.

رشیدی با تاکید براینکه اجرای این پروژه ها انقلابی درآب رسانی روستایی در سطح استان ایجاد می کند اظهار کرد: 36طرح نیز در حوزه شمال استان وشهرستان هایی چون بافت، ارزوئیه ورابر درمیانه جنوبی استان تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت آبفار استان با تشکر از پرسنل وپیمانکاران آبفار استان گفت: بی شک اگر حجم زیادی از این پروژه ها تاپایان سال به بهره برداری می رسد نتیجه تلاش شبانه روزی همکاران ما در آبفار وهمکاری و مساعدت پیمانکاران توانمند در این پروژه ها است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه ها عمدتا در مجتمع های روستایی که شامل چندین روستا می شود تعریف شده است وعلاوه براین در پروژه های تک روستایی نیز که 49روستا را شامل می شود 21روستا در ایام الله دهه فجر آماده بهره برداری از پروژه آب رسانی خود خواهند بود.

هفته صرفه جویی در مصرف آب از اول تا هفتم تیرماه در سراسر کشور با ب شعار بهینه سازی مصرف آب، برگزار می شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار