مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: این شهرستان در سال زراعی 94-95 بیش از 110 هکتار از اراضی کشاورزی خود را به کشت کلزا اختصاص داده و پیش بینی می شود بیش از 170تن دانه کلزا از این مزارع برداشت شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباسپور افزود: کلزا تنها محصولی است که همزمان با گندم و جو بصورت پائیزه کشت می شود و کشاورزان می توانند همزمان با آماده سازی زمین جهت گندم وجو این محصول استراتژیک را نیز کشت کنند.

وی گفت: دانه کلزا دارای 45درصد روغن و 24درصد پروتئین می باشد و افزایش سطح زیر کشت این محصول می تواند کمک شایانی در تأمین روغن مصرفی کشور و حفاظت از سرمایه های ملی کشور کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد افزود: خرید محصول کلزا توسط کشاورزان بصورت تضمینی توسط اداره تعاون روستایی شهرستان از قرار هر کیلو دانه کلزا به قیمت مصوب 2500تومان انجام می شود و کشاورزان نگرانی بابت فروش محصول خود ندارند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی مشهد در رابطه با مزایای کشت کلزا گفت: کمیت و کیفیت روغن استحصالی کلزا نسبت به دانه های روغنی دیگر بسیار بالاتر بوده و از کیفیت مرغوبتری برخوردار است و به دلیل خصوصیات گیاه شناسی خاص این محصول می تواند در تناوب گندم و جو قرار گرفته و بعد از کشت کلزا در همان زمین، گندم و جو بین 25 تا 30 درصد افزایش عملکرد داشته باشد.

عبدالهی تصریح کرد: کلزا بهترین محصول برای کنترل علف های هرز سمج منطقه بوده و نسبت به غلات از نیاز آبی کمتری برخوردار و از لحاظ قیمت نیز نسبت به سایر غلات مقرون به صرفه تر است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار