نماینده محلات و دلیجان گفت: افزایش تعرفه‌ها بدون نگاه به منابع کشور در سال‌های آتی موجب اختلاف پرداخت‌ها به پزشکان و پرستاران می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 30 خرداد) مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول سلامت، طرح بزرگی است که برای اجرایی شدن آن باید از آقای قاضی‌زاده هاشمی تقدیر و تشکر کرد اما نگرانی هایی وجود دارد که این طرح پس از رفتن ایشان نیمه‌کاره بماند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص منابع در طرح تحول سلامت با مشکلاتی مواجه بوده است، طبق برنامه 10 درصد هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد مالیات بر ارزش افزوده باید به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می‌شد اما این موضوع تاکنون محقق نشده است.

وی گفت: در بحث بیمه‌ها طرح تحول سلامت موجب سرگردانی مردم شده است. در جلسه رأی اعتماد، قاضی‌زاده هاشمی وعده داده بود که بحث بیمه‌ها و زیرمیزی کنترل شود، اما این موضوع تاکنون محقق نشده است.

سلیمی گفت: در بحث توریسم درمانی مشخص نیست که تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته‌ است، ای کاش وزیر بهداشت در این رابطه توضیحاتی مطرح می‌کردند.

وی گفت: درآمدهای نجومی تعدادی از پزشکان بر جامعه پزشکی کشور سنگینی می کند. افزایش تعرفه‌ها بدون نگاه به منابع کشور در سال‌های آتی موجب اختلاف پرداخت‌ها به پزشکان و پرستاران می‌شود. فاصله درآمدها در بهداشت و درمان زیاد است. این موضوع موجب نارضایتی در بحث بهداشت و درمان می‌شود.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس گفت: بخش خصوصی توانسته به خوبی برنامه های خود را در حوزه بهداشت به پیش ببرد، لازم است وزارت بهداشت برنامه‌های بخش خصوصی را در بخش دولتی نیز اجرایی کند.


پایان پیام/
برچسب ها: مجلس ، صحن ، محلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار