عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: افزایش آمار سرطان در کشور نگران کننده است.

افزایش آمار سرطان در کشور نگران کننده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر مسعودی در واکنش به گزارش وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس گفت: از وزیر بهداشت برای ارائه گزارش فعالیت‌ وزارتخانه خود متشکریم.

وی با بیان اینکه توجه به برخی نکات در حوزه سلامت ضروری است، بیان داشت: هنوز در جامعه اسلامی ما روستاهای زیادی وجود دارند که مردم باید در وقت اداری و روزهای غیرتعطیل بیمار شوند چرا که در زمان تعطیلی درمانگاه و درمان هم تعطیل است.

وی با بیان اینکه بسیاری از دهستان‌ها از وجود  آمبولانس محرومند تأکید کرد: به عنوان مثال در شهری که مسجد جامعش سابقه بیش از هزار سال دارد مردم برای مداوای برخی بیماری‌های معمولی باید به شهرهای بزرگ و همجوار مراجعه کنند که این مسئله خود مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

مسعودی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه در کشور اسلامی ما به علت کمبود دستگاه رادیولوژی و سونوگرافی زنان ما مجبورند به متخصص مرد مراجعه کنند و یا باید از خیر آن موضوع بگذرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه متأسفانه به مسئله پیشگیری قبل از درمان کمتر توجه می‌شود، گفت: با این حال باید فرهنگ مصرف دارو و کیفیت نسخه نویسی مورد توجه مسئولین بهداشت و درمان کشور قرار گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید طب سنتی اهمیت داده شود، اظهار داشت: بدون شک این داروها ضرر کمتری دارند که می‌توانند در سبد دارویی مردم قرار گیرند.

مسعودی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر آمار سرطان در کشور افزایش یافته  که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار