ناشرانی که در سفارش کار به نویسندگان موضوعاتی را انتخاب می‌کنند که به نوعی موازی کاری با ناشران دیگر است، به برگشت سرمایه فکر نمی‌کنند.

اکبر صحرایی، نویسنده در خصوص تشریح دلایل موازی‌کاری برخی از ناشران و تأثیر آن بر روی کیفیت آثار ادبی به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به طور قطع اگر در حوزه چاپ به هماهنگی در انتخاب موضوع آثار سفارشی برسیم، از موازی‌کاری ناشران جلوگیری خواهیم کرد اما در حال حاضر موازی‌کاری این قشر فعال در عرصه چاپ و نشر، اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: هم اکنون اگرچه ناشران خصوصی و نیمه دولتی کمتر با مشکل موازی‌کاری مواجه می‌شوند اما برخی از نهادها و ارگان‌هایی که در زمینه انتشار کتاب هم فعالیت می‌کنند، در انتشار آثاری با موضوعات روز با یکدیگر مسابقه می‌گذارند و در انتها به موازی‌کاری می‌رسند. البته این ناشران به برگشت سرمایه فکر نمی‌کنند و شاید یکی از دلایل اصلی موازی‌کاری آنها با ناشران دیگر همین امر است.

این نویسنده اظهار داشت: بی‌توجهی برخی از ناشران به برگشت سرمایه و موازی کاری آنها با ناشران دیگر، بر روی کیفیت آثار منتشر شده در بازار کتاب تأثیر می‌گذارد.

صحرایی ادامه داد: ناشران خصوصی و نیمه دولتی توجه ویژه ای به برگشت سرمایه دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سؤال که هم اکنون آمادگی ارائه چه آثاری را به بازار کتاب دارید، تصریح کرد: هم اکنون دو جلد پایانی «دار و دسته دارعلی» را با عناوین «بمب کلاغی» و «خمپاره نقلی» زیر چاپ دارم.

این نویسنده گفت: «T55 خادم» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار من است که هم اکنون در مرحله تحویل دادن به کنگره سرداران 14 هزار شهید استان فارس قرار دارد.

صحرایی خاطرنشان کرد: این کتاب یکی از عناوین مجموعه کتابهای تاریخ شفاهی هشت سال دفاع مقدس استان فارس است.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.