رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران پیشنهاد ایجاد کمیته‌ای برای اجرای طرح ساماندهی قبور شهدا را ارائه کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی شاکری در مورد تجمع تعدادی از اعضای خانواده شهدا در شورای شهر در پی اعتراض به طرح ساماندهی قبور شهدا با بیان اینکه  بهشت زهرا(س)،  قداست و بار هویتی و معنوی برای شهر دارد گفت: بهشت زهرا(س) و قبور شهدا موجب اصلاح رفتار شهروندان و تخلیه عاطفی و روانی آنها شده و نباید نقش ارزشمند آن را در اصلاح رفتار نادیده گرفت.
 
وی با بیان اینکه قبور شهدا سرمایه اجتماعی بزرگ است و نباید راحت از کنار آن رد شویم، افزود: باید دسترسی به این مزار راحت باشد و افراد بدون دغدغه در بین قبور حرکت کنند اما با شرایط فعلی در برخی قطعات نه تنها تردد سخت است بلکه زمینه ساز بروز مشکلای نیز می‌شود و افراد کم توان همچون سالمندان و کودکان دچار مشکل می‌شوند.
 
شاکری با اشاره به اعتراض جمعی از خانواده شهدا به ساماندهی قبور، بابیان اینکه همه خانواده شهدا نظرشان این نیست گفت: برخی از خانواده‌ها خواهان ساماندهی و اصلاح  قبور هستند تا منظم و شکیل تر باشد.
 
وی با اشاره به تجربه ساماندهی قبور در کرمانشاه و اصفهان گفت: باید در ساماندهی قبور دقت کافی  و لازم راداشته باشند و  حتما باید نظر مثبت خانواده ها را کسب کنند و اینگونه نباشد که بدون  مشورت و کسب نظر خانواده‌ها کاری را شروع کنند.
 
شاکری افزود: پیشنهاد می‌شود کمیته ای  متشکل از خانواده شهدا، مسئولان بنیاد شهید، حفظ آثار، شهرداری و... در محل باغ موزه دفاع مقدس جمع شده و بروی طرح ساماندهی ، جزئیات، نحوه اجرا و... به توافق برسند تا وضعیت برخی از قبور از نابسامانی نجات یابد.


منبع: ایسنا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.