با کمپینی که از سال ۲۰۱۲ میلادی در شهر های مختلف "کانادا" آغاز شده است، مسلمانان این کشور با دعوت از همسایگان غیر مسلمان خود بر سر سفره های افطار، گام های مثبتی در ایجاد شناخت بهتر از اسلام بر می دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از سال ۲۰۱۲ میلادی جامعه مسلمان "کانادا" کمپینی راه اندازی کرده اند که طبق آن، ماه مبارک رمضان ماه بخشش و انفاق عنوان گرفته است.
 
در این کمپین، مسلمانان کانادایی در ماه رمضان همسایگان غیرمسلمان خود را در سفره های افطار سهیم می کنند و آنان را به این ضیافت دعوت می نمایند.
 
یکی از مسلمانان ساکن کانادا در گفتگو با شبکه تلوزیونی "CBC" گفت: برای مسلمانان این یک سنت است که در ماه مبارک رمضان میزبان خانواده های مسلمان و حتی غیرمسلمانان باشند.
 
«اولکای سکی» مسلمان ترک تبار کانادایی در ادامه افزود: تا پیش از سال ۲۰۱۲ که این کمپین آغاز به کار کند، هیچگونه نیازی نسبت به دعوت غیرمسلمانان بر سر سفره های افطار، احساس نمی کردم و همواره در این ماه مبارک، تنها خود و خانواده ام بر سفره افطار حاضر می شدیم و میزبان کسی نبودیم.
 
وی سپس یادآور شد: از زمان آغاز به کار کمپین «همسایه خود را ملاقات کن»، تغییر عقیده دادم و در مدت چهار سال گذشته، در بسیاری از شب های ماه رمضان میزبان همسایگان غیرمسلمان خود بودم.
 
این مسلمان کانادایی همچنین خاطر نشان کرد: در طول شش، هفت روزی که از آغاز این ماه مبارک می گذرد، ۱۵ تن از همسایگانم را برای افطار دعوت کرده و آنان نیز قبول کرده اند و بر سر سفره افطارمان حاضر شده اند.
 
یکی از همسایگان اولکای که پیرو آیین مسیحیت است و در روزهای گذشته مهمان سفره افطار همسایه مسلمان خود شده بود، با ابراز خرسندی از حضور در این ضیافت معنوی گفت: من به عنوان سرآشپز شیرینی پزی مشغول به کار هستم و و با توجه به نوع تخصص خود، دوست دارم با انواع غذاهای مختلف آشنا شوم و آشنایی با غذا مقدمه ای برای آشنایی با فرهنگ است.
 
«لیلی لنگ» در ادامه گفت: علاوه بر اینکه در این ضیافت با نوع غذای اسلامی آشنا شدم، مطالب زیاد دیگری در مورد مسلمانان و اسلام آموختم.
 
گفتنی است، در روز نخست ماه مبارک رمضان نیز، نخست وزیر کانادا با انتشار پیامی این ماه را به مسلمانان این کشور تبریک گفت و از آنان خواست تا با دعوت کردن غیرمسلمانان بر سر سفره های افطار، مقدمات شناخت بیشتر و بهتر از اسلام را فراهم کنند.
 
«جاستین ترودو» همچنین خود در افطار اولین روز این ماه مبارک، میزبان اعضای مسلمان پارلمان کانادا بود.

غیرمسلمانان بر سر سفره افطار مسلمانان کانادا + عکس

 
منبع: ابنا
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.