وبسایت ساینس دیلی در گزارشی به بررسی تأثیر بهای نفت بر تغییرات آب و هوایی و انتشار گازهای گلخانه ای پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت ساینس دیلی در گزارشی نوشت: بهای نفت اثرات چشمگیری بر مقدار و نوع منابع انرژی مورد استفاده و انتشار گازهای گلخانه ای دارد. بر اساس پژوهشی که در مجله "نِیچر انرژی" منتشر شد، بهای ثابت بالای نفت (بشکه ای 110 تا 120 دلار) یا بهای ثابت پایین آن (بشکه ای 40 تا 55 دلار) بر میزان انتشار گازهای کربن دی اکسید در آینده (گازهای گلخانه ای) تأثیرگذار است. میزان این تأثیر نه تنها به بهای نفت، بلکه به بلاتکلیفی های مربوط به فناوری های عرضه و تقاضای انرژی، منابع جایگزین و سیاست های آب و هوا نیز بستگی دارد.

در این گزارش آمده است: ادامه روند کاهشی بهای نفت می تواند به وضع آب و هوا نیز آسیب برساند. اگر بهای نفت تا چندین دهه پایین بماند، بهره وری انرژی و تلاشها برای کاهش گازهای گلخانه ای مختل خواهد شد. از سوی دیگر، همانطور که بهای ثابت بالای نفت می تواند به تلاشها برای تغییرات آب و هوایی کمک به سزایی کند، نتایج پژوهش اخیر نشان داد تحولات بازار نمی تواند جایگزینی برای سیاستهای جهانی هماهنگ شده برای حفظ گرمایش زمین به زیر 2 درجه سلسیوس باشد.

"دیوید مک کلوم،" محقق بخش انرژی در "مؤسسه بین المللی برای تجزیه و تحلیل سامانه های کاربردی" اعلام کرد: بهای نفت در طول تاریخ شاهد افزایش و کاهش بوده است. در حال حاضر بهای طلای سیاه بسیار پایین است؛ اما پرسش این است که از اینجا به بعد چه می شود؟ هدف ما از انجام این پژوهش این بود که اثرات طولانی مدت بهای متغیر نفت را در آینده از نظر ترکیب انرژی و میزان انتشار گازهای گلخانه ای بررسی کنیم. آنچه ما دریافتیم این است که بهای ثابت پایین و بالای نفت می تواند در چند دهه آینده اثرات چشمگیری بر سامانه انرژی جهانی داشته باشد.

"وولکر کری،" کارشناس این مؤسسه نیز گفت: صنعت انرژی در آینده بیش از همه به ارتباط بهای نفت و گاز بستگی دارد. بهای نفت خام و گاز طبیعی در طول تاریخ با کاهش و افزایش همراه بوده است. اما این وضع در آمریکا به لطف رونق تولید گاز شیل، تغییر کرد. اگر چنین تحولی در هر جای دیگری می افتاد، بر اساس بررسی های ما این مسئله تأثیر چشمگیری بر استفاده از سوخت های مختلف از جمله نفت، گاز، زغال سنگ، انرژی های تجدید پذیر و هسته ای – داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار