جان کیلداف معتقد است بحران اقتصادی در آسیا به افزایش بهای نفت طی ماه های آینده منجر می‌شود.

یک تحلیلگر: بحران اقتصادی در آسیا افزایش بهای نفت را به دنبال داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌بی‌سی؛ میزان تولید و سرمایه‌گذاری ضعیف در آسیا به یکی از دلایل اصلی نوسان بهای نفت در روزهای گذشته تبدیل شده است. با این وجود، به باور "جان کیلداف" – تحلیلگر صندوق بیمه اگین کاپیتال – نوسان بهای نفت می‌تواند طی ماه‌های آینده بهای جهانی طلای سیاه را به بالاترین سطح افزایش دهد.

کیلداف در گفتگو با سی‌ان‌بی‌سی اظهار داشت: بحران در بازارهای آسیایی با نوسان بهای نفت رابطه مستقیم دارد و این روند می‌تواند بهای نفت را در ماه‌های آینده افزایش دهد. بحران در اقتصاد داخلی چین باعث شده میزان سرمایه‌گذاری در این کشور با رشد اندکی همراه شود. به گونه‌ای که حجم سرمایه‌گذاری چین از ژانویه (دی سال 94) تا ماه مه سال جاری میلادی (اردیبهشت سال 95) با 10.5 درصد کمترین میزان رشد را از سال 2000 تجربه کرده است.

کیلداف همچنین با اشاره به کاهش حجم سفارش‌های جهانی برای خودروهای ژاپنی گفت: از تابستان گذشته شرکت‌های خودروسازی ژاپن با کاهش سفارش مواجه بوده‌اند. حجم سفارش‌های شرکت‌های خودروسازی ژاپن در طول یک سال گذشته بیش از 25 درصد کاهش‌یافته و این روند ضربه بزرگی به اقتصاد ژاپن وارد کرده است. ادامه بحران در قطب اقتصاد آسیا می‌تواند با افزایش تقاضای نفت رابطه داشته باشد. بالا رفتن حجم تقاضا برای طلای سیاه، رشد بهای جهانی این کالا را در پی دارد.

بر این اساس، نفت وست تگزاس اینترمیدیت چهارشنبه هفته گذشته به بالاترین بها در 11 ماه گذشته رسید. این درحالی است که با آغاز هفته جاری، بهای آن با کاهش نسبی همراه بوده است. با تشدید نوسان بهای نفت، پیش‌بینی‌ها درباره آینده بهای این کالا ادامه یافته است.

مت اسمیت، مدیر موسسه کلیپر دیتا چندی پیش اعلام کرد افزایش حجم ذخایر نفتی چین در بحبوحه بحران اقتصادی این ابرکشور می‌تواند موجب سقوط نفت تا مرز 40 دلار شود. این در حالی است که هارولد هام، کارشناس ارشد حوزه انرژی در پیش بینی جدید خود اعلام کرد بهای نفت تا پایان سال جاری بین 69 تا 72 دلار در نوسان خواهد بود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار