محققان دانشگاه صنعتی اصفهان به کمک نانوذرات خاک رس و نشاسته، خواص مکانیکی پوشش های بسته بندی را افزایش دادند.

مریم ثابت زاده دانشجوی دکتری دانشگاه صنعتی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان از تولید پوشش های بسته بندی زیست تخریب پذیر خبر داد و گفت: این پژوهش در مقیاس آزمایشگاهی صورت گرفته و  هدف ارائه جایگزینی مناسب برای مواد پلیمری تجزیه ناپذیر بوده است.

وی ادامه داد: مصرف مواد پلیمری به معنی مصرف نفت است که به تبع افزایش قیمت نفت، علاوه بر تجزیه ناپذیر بودن آن، از مضرات استفاده از این مواد در صنایع به شمار می رود. از طرفی فیلم‌های تهیه شده از پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن خطی ما را با مشکلات زیست محیطی رو به رو می کند.

ثابت زاده با اشاره به استفاده از نشاسته به عنوان پلیمرهای طبیعی با هدف کاهش مشکلات زیست محیطی، افزود: این اقدام با وجود اینکه مقرون به صرفه است اما اضافه کردن نشاسته به پلی‌اتیلن موجب افت شدید خواص مکانیکی آن می شود.

دانشجوی دکتری این دانشگاه اظهار داشت: افزودن نانوذرات خاک رس،بهبود خواص مکانیکی و زیست‌تخریب‌پذیری فیلم‌های بسته‌بندی پایه پلی‌اتیلنی حاوی نشاسته در این پژوهش را به همراه داشت.

وی نتایج را اینگونه اعلام کرد: فیلم‌های پلی‌اتیلنی حاوی 15 درصد نشاسته‌ی اصلاح‌شده و 5 درصد نانوذرات خاک رس به‌عنوان گزینه‌ی مناسبی برای جایگزینی فیلم‌های بسته‌بندی پلی‌اتیلنی خالص در صنعت بسته‌بندی خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نانو ، خاک رس ، بسته بندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار