اضافه کردن وزن در بدنسازی با وزنه به برنامه ی تمرینی روزانه ی خود می تواند به شما برای دستیابی به اهدافتان کمک کند. در حالی که این مزایا ممکن است برای رشد کامل بزرگسالان ونه نوجوانان واقعی باشد.

بدنسازی با وزنه مانع رشد قدی نوجوانان می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شاید شما که یک ورزشکار نوجوان یا والدین محتاط هستید بخاطر اثرات بدنسازی بر بدن در حال رشد نگران باشید.

کارشناسان ورزشی می گویند: به دلیل اثر بدنسازی بر استخوان ها و مفاصل، نگرانی در مورد آسیب به صفحات رشد باور ارتباط بین بدنسازی و متوقف شدن رشد تقویت شده است.

ورزش تمرین با وزنه را به افزایش تولید تستوسترون ربط دارد و هورمون تستوسترون که در رشد استخوان، توسعه عضله و بسته شدن صفحات رشد درگیر است ممکن است اثرات متناقصی بر رشد داشته باشد.

اثر تستوسترون بر رشد استخوان و بسته شدن صفحات رشد رابطه مستقیم دارد و بدنسازی ممکن است رشد را متوقف کند.

متوقف شدن رشد با بدنسازی کودکان و نوجوانان از رده خارج و گمراه کننده است اما با کم تحرکی و رژیم نا سالم به احتمال زیاد رشد شما متوقف می شود.

در مقایسه با پیشنهادات متوقف شدن رشد در میان نوجوانان، بدنسازی ممکن است از دیگر فورم های ورزشی در بالا بردن رشد و تراکم استخوان در بزرگسالان موثرتر باشد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: نوجوان ، بدنسازی ، رشد ، توقف ، آسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.