گاردین در گزارشی نوشت علت تأخیر در حرکت قطارهای آلمان فرسودگی زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی این کشور است.

گاردین: چرا قطارهای آلمان دیگر سر وقت حرکت نمی‌کنند؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی به بررسی دلایل تأخیر در حرکت قطارهای آلمان پرداخت. در این گزارش آمده است: علی‌رغم کلیشه‌های موجود در خصوص بهره‌وری و کارآمدی ژرمن‌ها، زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل عمومی آلمان در شرایط بحرانی قرار دارد. در این گزارش، از عدم سرمایه‌گذاری مناسب و کافی و همچنین سهل‌انگاری و سرهم‌بندی کردن کارها به عنوان مهم‌ترین عوامل بروز این مشکل نام برده شده است. 

«آنگلا مرکل،» صدراعظم آلمان، هنگام افتتاح «تونل گات‌هارد،» عمیق‌ترین و طولانی‌ترین تونل ریلی جهان، از نخستین کسانی بود که با قطار از این تونل 57 کیلومتری عبور کرد. مرکل زمانی که بر روی قطار بود به این نکته اشاره کرد که آلمانی‌ها باید در زمینه حمل‌ونقل ریلی بیشتر سرمایه‌گذاری کنند. 

صدراعظم آلمان همچنین ساخت این تونل تنها با صرف بودجه پیش‌بینی شده و افتتاح آن نیز در تاریخ مقرر را از نقاط مثبت این طرح برشمرد. این روزها جمله طنز «اگر می‌خواهید کارآمدی آلمان‌ها را ببینید، سری به سوئیس بزنید»، نشان می‌دهد احداث چنین تونلی در آلمان با حجم بالای کار مهندسی بعید به نظر می‌رسد. این در حالی است که در گذشته‌ای نه چندان دور آلمان‌ها در انجام کارهای دقیق و حساب‌دشده زبانزد جهانیان بودند.     

گات‌هارد، طولانی‌ترین تونل ریلی جهان، که از دل رشته کوه‌های پر از برف آلپ می‌گذرد، 12 خردادماه سال جاری در سوئیس افتتاح شد.   



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار